فارس- مدیر عامل شرکت مخابرات با اعلام آمادگی این شرکت برای اجرای طرح هم کدی در تمامی استان‌های کشور گفت: طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی استان تهران همچنان در انتظار تامین اعتبار از سوی دولت است. درحالی‌که پیش از این گفته شده بود دولت هزینه‌های ناشی از حذف کدهای بین شهری استان تهران را جبران می‌کند، اما اجرای طرح یکسان‌سازی کدهای مخابراتی تهران که قرار بود ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال اجرایی شود تاکنون و به دستور دولت به تاخیر افتاده است.

صابر فیضی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای هم‌کدی‌های استانی تاکید کرد: با وجود آمادگی شرکت مخابرات استان تهران، یکسان سازی پیش شماره‌های تلفن در این استان در انتظار تامین اعتبار از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری است و این طرح زمانی انجام خواهد شد که مراحل قانونی آن طی و از سوی دولت به شرکت مخابرات ایران اجازه انجام آن داده شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ زمان مشخصی برای انجام این طرح و تامین اعتبار آن اعلام نشده است، افزود: مخابرات در انتظار دستور دولت برای انجام این هم کدی در استان تهران است و از نظر فنی هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. قرار بود شرکت مخابرات ایران به تدریج کدهای بین شهری تلفن ثابت استان‌های کشور را حذف کند تا مشترکان برای تماس بین شهری نیازی به شماره گیری همراه با «کد» نداشته باشند که البته گفته شده این طرح افزایش حدود ۱۶ درصدی نرخ مکالمات را به همراه خواهد داشت.