پس از امضای تفاهم‌نامه بین دو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و با تشکیل کمیته‌های کارشناسی تدوین استاندارد، این تفاهم‌نامه عملیاتی شد.

غلامرضا خاکسار، مدیر استاندارد و تایید نمونه اداره تدوین استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس بخشی از قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، تدوین استانداردهای ملی و پیشنهاد آنها به مراجع ذی‌ربط و تایید نمونه تجهیزات حوزه ICT دو وظیفه از وظایف ۱۷ گانه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات است که در اساسنامه ابلاغی بهمن‌ماه ۸۸ عینا به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار شد.

وی در ادامه افزود: به همین منظور استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، فنی و پژوهشی در زمینه تدوین استانداردها در حوزه ICT و بر اساس بخشنامه وزیر ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نماینده رسمی و منعکس کننده نظرات این وزارتخانه در زمینه تدوین استانداردهای ملی حوزه ICT و پیشنهاد آن به مراجع ذی‌ربط است.

غلامرضا خاکسار گفت: در بهمن ماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به امضا رسید که مطابق با آن تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و پیشنهاد آن به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و ترویج این استانداردها از طریق تشکیل جلسات دوره‌ای با دستگاه‌های ذی‌ربط برعهده این سازمان گذاشته شده است. او ادامه داد: به همین منظور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن هماهنگی با مدیران و صاحب‌نظران این حوزه پیشنهاد تشکیل کمیته‌های تخصصی استاندارد حوزه ICT در سه بخش IT، پست و CT ارائه کرد که مورد استقبال قرار گفت.