دنیای‌اقتصاد- شرکت LG یکی دیگر از محصولات جدیدش را که در نمایشگاه CES امسال معرفی و رونمایی کرده بود به بازار عرضه کرده است. این محصول در واقع یک پروژکتور لیزری به نام HECTO است که در گروه محصولات سری سینما خانگی LG Cinema Beam محسوب می‌شود. این پروژکتور لیزری دارای یک نمایشگر ۱۰۰ اینچی است و قابلیت پخش تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و از فاصله ۵۵ سانتیمتری را دارد.

این پروژکتور تصاویر و فیلم‌ها را با کنتراست۱ به ۱۰۰۰۰۰۰ نمایش می‌دهد و از قابلیت‌هایی مانند WiDi و Miracast برای پخش بی‌سیم ویدئو از کامپیوتر و ابزارهای موبایل روی پروژکتور بهره می‌برد.

مسوولان شرکت LG اعلام کرده‌اند که منبع لیزر این پروژکتور فاقد جیوه و کاملا سازگار با محیط زیست بوده و طول عمر طولانی هم خواهد داشت. ویژگی‌های این دستگاه مانند پخش با کیفیت تصویر از فاصله نزدیک باعث شده است که بیشتر توجه دفاتر اداری، سازمان‌های کوچک را به خودش جلب کند.

شرکت LG اعلام کرده است که این پروژکتور را با برندCinema Beam TV و قیمت ۸۳۰۰ دلار ابتدا به بازار کره‌جنوبی عرضه کرده است و از اوایل ماه مارس هم در آمریکا به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که کارشناسان بازار معتقدند که این محصول احتمالا در بازار آمریکا و کشورهای دیگر با قیمت ۱۰ هزار دلاری عرضه خواهد شد.