مدیرعامل جدید اپراتور سوم موبایل معرفی شد

«حمید فرنگ» مدیرعامل جدید شرکت تامین تله‌کام دارنده پروانه فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه کشور شد. طی جلسه‌ای و با حضور محمد‌علی یزدانجو، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) مدیرعامل جدید شرکت تامین تله کام معارفه شد.

در این جلسه که اعضای هیات‌مدیره جدید به همراه مدیران اجرایی شرکت تامین تله‌کام حضور داشتند، حمید فرنگ که پیش از این مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین بود به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت تامین تله کام معرفی شد. هفته گذشته روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» اعلام کرد: «نظر به اینکه شرکت تامین تله‌کام موفق به انجام اجرای پروژه اپراتور سوم موبایل در موعد مقرر نشد هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت تامین تله کام تغییر می‌کند.» براین اساس و با تصمیم سرپرست وزارت رفاه و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ذبیح‌الله فیض آبادی مدیرعامل شرکت تامین تله کام برکنار و محمدعلی یزدانجو مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» به عنوان سرپرست، هدایت این شرکت را به عهده گرفته بود. اپراتور سوم موبایل باید سیم‌کارت‌های خود را حداکثر تا اول خردادماه ۹۰ عرضه می‌کرد که تاکنون موفق به انجام این پروژه نشده و چندی پیش یکی از مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با «مهر» از احتمال لغو این پروانه خبر داد. با گذشت حدود یک سال از شکل‌گیری تامین تله کام به عنوان بهره‌بردار پروژه سومین شبکه موبایل در کشور، تغییر و تحول در اعضای هیات‌مدیره این شرکت چندمین باری است که اتفاق می‌افتد.

دو اپراتور دیگر در شبکه‌ رومینگ اعتباری همراه اول

با انعقاد قرارداد بین همراه اول و اپراتورهای Belgacom و Vodafone، نخستین اپراتور بلژیکی و دومین اپراتور ترک نیز به شبکه رومینگ اعتباری همراه اول پیوستند.

بر اساس این گزارش پس از ۱۷ اپراتور از کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، اسلوونی، روسیه و قطر؛ Belgacom و Vodafone به ترتیب هجدهمین و نوزدهمین اپراتور خارجی هستند که همراه اول برای برقراری سرویس رومینگ سیم‌کارت‌های اعتباری با آنها قرارداد همکاری منعقد می‌کند. همراه اول توصیه کرده است با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، ‌مشترکان به منظور مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.

همراه اول هم اکنون با ۲۶۶ اپراتور در ۱۱۰ کشور قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد که همگی به‌طور مستقیم و بدون واسطه منعقد شده‌اند.