باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان

در روزهایی که لپ‌تاپ به یک وسیله شخصی تبدیل شده و کاربران دائما از آن استفاده می‌کنند، شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده این محصول درصددند تا بهترین و سبک‌ترین نوع این محصول را به مشتریان خود ارائه دهند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت‌هایی همچون سامسونگ، توشیبا، سونی و اپل به تازگی سعی کردند برای جذب مشتریان بیشتر محصولات متفاوت‌تری عرضه کنند.

چندی پیش شاهد عرضه لپ‌تاپ‌های سبک ۱۳ اینچی از سوی سامسونگ، توشیبا و اپل بودیم که با استقبال فراوان نیز همراه بود. توشیبا نیز لپ‌تاپ سبک ۱۳ اینچی به‌نام Portrage R۸۳۵ و سامسونگ لپ‌تاپ Samsung و Series را عرضه کرده‌اند.

اپل نیز نسل دوم لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی MacBook را روانه بازار کرد. همچنین سامسونگ لپ‌تاپی دارای سیستم‌عامل ویندوز ۷ عرضه کرده است که قیمت آن نیز پایین‌تر از لپ‌تاپ ساخت اپل است.

لپ‌تاپ موفق باریک تینک‌پد x۱ ساخت لنوو دارای یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی است و در آن از یک فن‌آوری جدید برای ساخت باتری استفاده شده که باعث می‌شود طول عمر باتری سه برابر لپ‌تاپ‌های معمولی باشد.

فن‌آوری جدید دیگری نیز به نام Ropidcharge در ساخت تینک‌پد x۱ به کار رفته است که سرعت شارژ ‌شدن لپ‌تاپ را ۵/۲ برابر سایر لپ‌تاپ‌ها افزایش می‌دهند.

این محصول که دارای یک صفحه نمایش Gorilla Glass است و از یک پردازنده دو هسته‌ای ساخت اینتل بهره می‌برد. از دیگر امکانات محصول جدید لنوو می‌توان به یک رم ۸ گیگابایتی و ضخامت ۵/۱۶ میلی‌متری اشاره کرد.

اما شرکت لنوو از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ سری تینک پد خود که تنها ۵/۱۶ میلی‌متر ضخامت دارد، رونمایی کرد. این محصول دارای یک رم ۸ گیگابایتی و وزن آن نیز ۷/۱ کیلوگرم است. این لپ‌تاپ فقط نازک نیست، بلکه از مدرن‌ترین پردازنده‌های نسل جدید اینتل Corei، کارت گرافیکی NVIDIA با دو گیگابایت حافظه اختصاصی، شش گیگابایت رم و ۷۵۰ گیکابایت هارد بهره می‌برد.

ایسوس تصویر دیگری از لپ‌تاپ فوق نازک از سری Eee Pc منتشر کرد. آخرین مرتبه‌ای که ایسوس دراین مورد ادعا داشت؛ اسمارت بوک Neo را معرفی کرد که هیچ وقت به بازار نیامد و فقط مدل بود، ولی خوشبختانه قرار است این نوت‌بوک با فاصله کوتاهی بعد از معرفی به بازار بیاید.

در این لپ‌تاپ فوق باریک از پردازنده پرقدرت Corei۷ استفاده شده است. انتظار می‌رود UX۲۱ در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به بازار عرضه شود.

ایسر از تاچ پد جداشدنی باریک خود رونمایی کرد. این لپ‌تاپ که Aspire Ethos نام دارد دارای یک صفحه نمایش ۱۸ اینچی با کیفیت فول HD و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است و از کارت گرافیکی آندروید بهره می‌برد. شرکت دل هم یک لپ‌تاپ عرضه کرده به‌نام XPS ۱۵z که فقط ۲۴ میلیمتر ضخامت دارد و این لپ‌تاپ دارای یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی است.

این لپ‌تاپ فقط نازک نیست، بلکه از قدرت پردازنده‌های نسل جدید اینتل Core i، کارت گرافیکی NVIDIA با دو گیگابایت حافظه اختصاصی، شش گیگابایت رم و ۷۵۰ گیگابایت هارد هم بهره می‌برد.