دوربین عکاسی جدید سازگار با اغلب لنزهای استاندارد

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic به‌تازگی جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خودش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید با مدل GF۳ معرفی شده و طراحی باریک و ساده‌ای دارد. این دوربین ۲۲۲ گرمی ابعادی کوچک‌تر از اغلب گوشی‌های موبایل دارد و می‌تواند رقیبی برای دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای به حساب بیاید. GF۳ امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و از حسگر کلاس DSLR بهره می‌برد. این دوربین امکان عکاسی سه بعدی را هم داشته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح تصویر HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را هم به کاربرانش می‌دهد. البته لنز ویژه عکاسی سه‌بعدی این دوربین به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD تمام لمسی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین در دسته دوربین‌های عکاسی دیجیتال بدون آینه قرار دارد و به این دلیل باریک و سبک است. با این حال اما امکان سازگاری این دوربین با سه چهارم لنزهای استاندارد بازار می‌تواند توجه اغلب کاربران را به خودش جلب کند.

بدنه آلومینیومی و ارگونومیک این دوربین در رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، مشکی، صورتی، قهوه‌ای و نقره‌ای طراحی و تولید شده است. شرکت Panasonic اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را در ماه آگوست و با قیمت ۹۹/۵۹۹ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش می‌رساند.