لپ‌تاپ‌های ویژه طرفداران بازی‌های کامپیوتری

بازار دیجیتال- شرکت MSI که در سال‌های اخیر با تولید کامپیوترهای شخصی و انواع نوت‌بوک‌ها در بازارهای جهانی شناخته می‌شود، به‌تازگی محصولات جدید خود را به بازار معرفی کرده است. این محصولات جدید در واقع برای کاربران و علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری معرفی شده‌اند. به این ترتیب MSI، دو لپ‌تاپ جدید ویژه بازی‌های کامپیوتری را با مدل‌های GT۷۸۰R و GX۷۸۰ به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌های جدید با هدف فراهم کردن تمام نیازهای کاربران بازی‌های کامپیوتری و با همکاری شرکت Steelseries که تولید کننده لوازم جانبی برای بازی‌های کامپیوتری است، طراحی شده‌اند.

هر دوی این محصولات مبتنی بر پردازنده Sandy Bridge Core i۷ شرکت Intel با سرعت ۲ گیگاهرتزی هستند. این لپ‌تاپ‌های جدید دارای نمایشگر LCD ضد انعکاس نور با اندازه بزرگ ۳/۱۷ اینچ هستند که تصاویر را با وضوح full HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند. هر دو این‌ها همچنین از اسپیکر داخلی پر قدرت و مبتنی بر ساب ووفر و امکان پخش صدای محیطی بهره می‌برند.

با این همه، اما کارت گرافیک به‌کار رفته در این دو لپ‌تاپ با یکدیگر متفاوت‌اند. در مدل GT۷۸۰R کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX ۵۶۰M به‌کار رفته که ۵/۱ گیگابایت از حجم رم را در اختیار دارد و مدل GX۷۸۰ هم مجهز به کارت گرافیک Nvidia GeForce GT۵۵۵M با در اختیار داشتن یک گیگابایت از رم است. طبق اعلام شرکت MSI، لپ‌تاپ مدل GT۷۸۰R دارای رم ۱۶ گیگابایتی بوده و مدل GX۷۸۰ مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی است.

با این حال ظرفیت هارد دیسک مدل GT۷۸۰R به یک ترابایت می‌رسد و در مقابل ظرفیت هارد دیسک مدل GX۷۸۰ برابر ۷۵۰ گیگابایت است. هر دو این لپ‌تاپ‌ها اما دارای پورت‌های USB۳.۰ و HDMI بوده و از تکنولوژی Turbo Drive Engine بهره می‌برند که عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ را تا حد قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

طراحی بدنه هر دو این لپ‌تاپ‌ها بسیار شبیه به یکدیگر است. ضخامت بدنه هر دوی آنها برابر ۵۵ میلیمتر است و وزن آنها به کمتر از ۴ کیلوگرم می‌رسد.

این شرکت اعلام کرده که لپ‌تاپ‌های جدیدش را به زودی و ابتدا به بازار انگلستان با قیمت ۱۷۴۹ دلار برای مدل GT۷۸۰R و ۱۵۴۹ دلار برای مدل GX۷۸۰ عرضه خواهد کرد.