یکی از سری‌های محبوب شرکت ASUS در زمینه رایانه‌های همراه، سری U این شرکت است که از مشخصات بارز آن می‌توان به وزن کم، ابعاد کوچک و مشخصات مناسب آن اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از جدیدترین مدل‌های این سری U۳۶SD است که از جدیدترین پلت‌فرم شرکت اینتل؛ یعنی Huron River بهره می‌برد و مشخصه اصلی این پلت‌فرم، مصرف بسیار کم انرژی و کارآیی بسیار بالای آن است.

برای این مدل محدوده وسیعی از پردازنده‌های جدید Intel شامل خانواده‌های Core i ۳/۵/۷ که با نام چهار رقمی و با سری ۲ xxx شروع می‌شود، عرضه شده است؛ یکی از مهم‌ترین نکات درباره این نوت‌بوک سایز ۳/۱۳ اینچی صفحه‌نمایش آن است که کاربرد فراوانی برای کاربر دارد.

این محصول با وجود این صفحه‌نمایش و یک باتری ۸ سلولی تنها ۶۶/۱ کیلوگرم وزن دارد که این موضوع در کنار ضخامت ۱۹ میلی‌متری، آن را به یک گزینه مناسب برای علاقه‌مندان به محصولات سبک و کاربردی تبدیل کرده است.

این دستگاه از پلت‌فرم NVidia Optimus که شامل دو کارت‌ گرافیک می‌شود، بهره می‌برد همچنین کاربران قادر خواهند بود تا درصورت نیاز از یک حافظه SSD با ظرفیت ۱۶۰ گیگابایت و ساخت شرکت Intel برای ذخیره‌سازی هرچه سریع‌تر اطلاعات خود بپردازند.

از دیگر مشخصات بارز این نوت‌بوک می‌توان به فناوری اختصاصی Super Hybrid Engine اشاره کرد؛ این فناوری ۱۵ درصد کارآیی را افزایش و میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و به واسطه آن میزان زمان شارژ باتری به بیش از ۱۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.