بررسی‌های استراتژی آنالیستکس نشان داده که تولیدکنندگان کوچک آسیایی در طول سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۱ میلادی عملکرد خوبی داشته و به تازگی به سوی تولید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید و شبکه‌های نسل سوم روی آورده‌اند. این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد که برندهای کوچک آسیایی در طول سه ماهه ابتدایی سال‌جاری میلادی ۴۸ میلیون دستگاه گوشی به فروش رساندند و سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش این موسسه، بیش از ۲۰۰ برند در کشورهای در حال توسعه همچون Micromax, Spice Mobile و Yulong Coolpad تقریبا ۱۳ درصد سهم بازار تلفن همراه جهان را تشکیل می‌دهند.

از میان برندهای نوظهور ۲۵ شرکت توانستند در طول سه ماه ابتدایی سال ۲۱ میلیون دستگاه گوشی به فروش برسانند.

این شرکت‌ها در چین و هند بیشترین میزان گوشی را به فروش رساندند و توانستند جایگاه شرکت‌های بین‌المللی مثل سونی اریکسون و موتورولا را تنگ کنند. بر اساس گزارش استراتژی آنالیستکس، بسیاری از این تولیدکنندگان موفقیت خود را مدیون تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت و چند سیم‌کارته هستند که مورد توجه بسیاری از کاربران در روستاها و مناطق فقیرنشین قرار گرفته است.

این شرکت‌ها به تازگی به سوی تولید گوشی‌هایی با پشتیبانی از سرویس‌های شبکه نسل سوم و گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید روی آورده‌اند. مثلا شرکت Yulong Coolpad به بازیگر مهمی در بازار نسل سوم چین تبدیل شده و هم اکنون با سه اپراتور بزرگ چینی قرارداد بسته و گوشی‌های هوشمند نسل سومی می‌سازند.