تغییرات چشمگیر iOS 18 که کار با آی‌فون را جذاب‌تر می‌کنند

شایعات درباره آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند اپل، یعنی iOS۱۸، موجی از هیجان را در میان کاربران آی‌فون و آی‌پد به راه انداخته است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مورد انتظار در iOS۱۸، ورود فناوری هوش مصنوعی به سیری، دستیار دیجیتال آی‌فون و تعدادی از اپلیکیشن‌های اصلی اپل است.

این قابلیت‌های نوآورانه الهام گرفته از موفقیت‌های اخیر چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌تواند تجربه کاربری متفاوت و جذاب‌تری را برای کاربران آی‌فون رقم بزند. گفته می‌شود برخی از این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، فقط در انحصار سری جدید آی‌فون۱۶ با تراشه قدرتمند A۱۸ یا A۱۸ Pro خواهند بود. این پردازنده‌های پیشرفته از تعداد هسته‌های بیشتری در واحد پردازش عصبی یا NPU برخوردار هستند که پردازش‌های هوش مصنوعی را تسهیل می‌کنند.

علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که اپل سرانجام پشتیبانی از RCS یا پیام‌رسانی متن بین پلتفرمی را به اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض آی‌فون یعنی Messages اضافه خواهد کرد. این قابلیت که در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود، تجربه ارتباطی بهتری را بین کاربران آی‌فون و اندروید فراهم می‌آورد. پشتیبانی از RCS امکاناتی مانند ارسال پیام صوتی، نشانگر خوانده شدن، اشتراک‌گذاری عکس و ویدئوی با کیفیت بالا، نمایش وضعیت تایپ و چت گروهی بهبودیافته را برای کاربران آی‌فون در ارتباطات بین پلتفرمی فراهم می‌کند.