افزایش ۵ درصدی محبوبیت سیستم‌عامل آندروید

گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی comScore حاکی از آن است که محبوبیت سیستم‌عامل موبایلی آندروید گوگل همچنان سیر صعودی خود را دنبال می‌کند. سیستم‌عامل آندروید در ژانویه ۲۰۱۱ صاحب ۲/۳۱ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود که هم‌اکنون موفق شده است این رقم را با رشد ۵ درصدی در ماه آوریل به ۴/۳۶ درصد برساند.

در همین دوره زمانی محبوبیت سیستم‌عامل iOS اپل اندکی افزایش یافت و گوشی هوشمند آی‌فون توانست با محبوب‌تر شدن نسبت به پلت‌فرم بلک‌بری شرکت RIM در رتبه دوم لیست محبوب‌ترین سیستم‌های عامل موبایل قرار بگیرد.

در دوره زمانی مذکور از محبوبیت گوشی‌های هوشمند بلک‌بری و سیستم‌عامل مربوطه که در شرکت RIM تولید می‌شوند ۷/۴ درصد کاسته شد. همچنین دو شرکت مایکروسافت و HP با سیستم‌های عامل ویندوز فون و webOS نیز با کاهش محبوبیت خود در بازار جهانی تلفن‌همراه مواجه شدند.

علاوه بر گزارش مربوط به بررسی جدید مرکز comScore، بررسی‌های انجام شده توسط دو شرکت تحقیقاتی گارتنر و Canalys نیز حاکی از افزایش محبوبیت آندروید در بازار جهانی است.

طبق گزارش موجود در آوریل سال جاری، سامسونگ محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌همراه در بازار آمریکا بوده و ۵/۲۴ درصد از این بازار را در اختیار داشته است.