دوربینی با طراحی آنالوگ و امکانات مدرن

بازار دیجیتال- شرکت آلمانی تولیدکننده دوربین و لوازم جانبی عکاسی دیجیتال Leica به تازگی محصول جدیدش را به بازار معرفی کرده است. این دوربین که با مدل V-Lux ۳۰ به بازار معرفی شده است، اما طراحی شبیه به دوربین‌های آنالوگ قدیمی دارد. قابلیت‌های این محصول، اما کاملا مدرن است؛ از نمایشگر LCD لمسی گرفته تا امکان عکاسی سه بعدی. این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسلی و فرمت AVCHD را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نکته جالب توجه درباره این دوربین آن است که این دوربین امکان زوم ۱۶ برابر، ضبط صدای استریو و یک فیلتر ضد نویز را در هنگام فیلمبرداری هم به کاربرانش می‌دهد.

دوربین V-Lux ۳۰ امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۴ مگاپیکسل را داشته و قابلیت زوم اپتیکال تا ۱۶ برابر و زوم دیجیتال تا ۴ برابر را هم دارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۱۸ مگابایت می‌رسد. این در حالی است که دوربین جدید Leica امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD لمسی با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۶۴۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین، اما علاوه بر اینها امکانات دیگری مانند GPS را هم دارد و با استفاده از آن امکان نمایش و اضافه کردن یک میلیون نقطه مختلف در سرتاسر جهان به عکس کاربرانش را برای آنها فراهم می‌آورد. ابعاد این دوربین برابر ۴/۳۳×۶/۵۷×۹/۱۰۴ میلیمتر بوده و وزن آن به ۲۱۹ گرم می‌رسد. شرکت Leica هم اعلام کرده است که این دوربین جدید را از ماه ژوئن و با قیمتی برابر ۸۴۹ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش عمومی می‌رساند. کارشناسان و فعالان بازار انواع دوربین معتقدند این دوربین به خاطر طراحی قدیمی و آنالوگ و البته قابلیت‌های متنوعش مورد توجه کاربران و خریداران قرار خواهد گرفت.