وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: به جز استان تهران در تمامی استان‌های کشور ظرفیت کافی برای واگذاری ADSL - اینترنت پرسرعت- وجود دارد. رضا تقی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره توسعه کند دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور توضیح داد: ارائه هر خدماتی هم به عرضه و هم به تقاضا نیاز دارد. این درحالی است که تنها یک هشتم پورت‌های منصوبه ADSL در کشور دایر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد ظرفیت وایمکس کشور هنوز خالی است و درخواستی برای آن نیامده است، ابراز کرد: خطوط اینترنت پرسرعت بدون تقاضا، معطل مانده است. وقتی ظرفیت ایجاد شده بدون استفاده باقی مانده و ظرفیت‌سازی دوباره کار درستی نیست.

تقی‌پور ادامه داد: توسعه خدمات وایمکس در کشور به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و تا کاربران هزینه خدماتی که دریافت می‌کنند را نپردازند، این امر میسر نمی‌شود.

وزیر ارتباطات درباره علت وجود ارتباطات دایل‌آپ در کشور باوجود اینترنت پرسرعت اظهار کرد: خیلی از کاربران هزینه ۱۰ هزار تومان ماهانه برای اینترنت پرسرعت را هم نمی‌خواهند پرداخت کنند. علاقه ذاتی و ماهوی به اینترنت دایل‌آپ وجود ندارد، بلکه تقاضا برای آن وجود دارد.