رشد تقاضا برای کنسول‌های بازی

بازار دیجیتال- این روزها با وجودی که در بازار کامپیوتر خبری از خرید و فروش و تقاضا نیست، ولی برخی از کالاها مانند نرم‌افزارهای بازی، بازاری همیشه گرم و پرمخاطب دارند. فعالان بازار می‌گویند، طی سال‌های اخیر با توجه به رشد استفاده از لپ‌تاپ، نرم‌افزارهای بازی که روی کامپیوتر و لپ‌تاپ نصب می‌شوند پر مخاطب‌تر از نرم‌افزارهایی است که برای کنسول‌های بازی به بازار عرضه شده‌اند.

در رابطه با بازار کنسول‌های بازی و نرم افزارهای سرگرمی، گفت‌وگویی با مرتضائی یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت تقاضا برای نرم‌افزارهای سرگرمی به ویژه نرم‌افزارهای بازی چگونه است؟

طی یک سال اخیر با توجه به بحث هولوگرام‌دار شدن نرم‌افزارها و نظارت شدید روی نرم افزارهای سرگرمی و بازی، بازار در دست دست فروشان افتاده است و تنها یکی دو فروشگاه در مرکز خرید پایتخت و تعداد معدودی در سایر مراکز خرید و فروش کامپیوتر روی این نرم‌افزارها کار می‌کنند.

میزان تقاضا برای کنسول‌های بازی چگونه است؟

میزان تقاضا برای کنسول‌های بازی هم با توجه به شرایط بازار در حد چندان مطلوبی نیست؛ ولی طی یک ماه آینده شرایط بهتر می‌شود.

برخی از فعالان بازار می‌گویند، با توجه به رشد استفاده از لپ‌تاپ، نرم‌افزارهای بازی که روی کامپیوتر نصب می‌شوند فروش بیشتری دارند تا نرم‌افزارهای مخصوص کنسول‌های بازی. نظر شما در این باره چیست؟

تا حدودی می‌توان گفت این موضوع درست است؛ اما از زمانی که ابزارهای مکمل کنسول‌های بازی به بازار آمده‌اند، موضوع فرق کرده است. در حال حاضر کنسول‌های بازی فروش بیشتری داشته‌اند.