نوکیا از گوشی دو سیم‌کارته جدیدش به نام X۱-۰۱ پرده‌برداری کرد و عرضه رسمی‌جهانی نوکیا C۲-۰۰ را اعلام کرد. هر دو گوشی از تجربه کاربری دو سیم‌کارته بهتری نسبت به سایر مدل‌های بازار برخوردار هستند و تنظیمات پنج سیم‌کارت مختلف را می‌توانند به حافظه بسپارند که در عمر باتری، پخش موسیقی یا ارسال پیام تاثیری نمی‌گذارد.

این گوشی‌های دوسیم‌کارته‌ هم‌زمان، به کاربران امکان می‌دهند تا سیم‌کارتی را که می‌خواهند برای برقراری تماس، ارسال پیام و دیگر امکانات استفاده کنند انتخاب کرده و به راحتی از تماسی به تماس دیگر سیم‌کارت‌ها را تغییر دهند. هر دو گوشی ارزان‌قیمت هستند و از دوام باتری بالایی برخوردارند.

نوکیا X۱-۰۱ می‌تواند تا ۴۳ روز استندبای، ۱۳ ساعت مکالمه مداوم یا ۳۶ ساعت پخش موسیقی و نوکیا C۲-۰۰ نیز ۱۹/۲ روز استندبای و ۵/۷۵ ساعت مکالمه مداوم را پشتیبانی می‌کند. هر دو گوشی برای بازارهای در حال توسعه‌ای ساخته شده‌اند که اغلب جریان برق ثابتی ندارند. این بلندگوها طوری تنظیم شده‌اند که میزان افت کیفیت و اعوجاج در صدا به حداقل برسد؛ حتی اگر درجه صدا روی ۱۱ باشد. بنابراین نوکیا X۱-۰۱ بهترین و واضح‌ترین بلندگو را در میان گوشی‌های نوکیایی دارد که تاکنون تولید شده است! این گوشی تا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را با کارت SD پشتیبانی می‌کند. چنین فضایی برای ذخیره هزاران قطعه موسیقی کافی به نظر می‌رسد.

نوکیا C۲-۰۰ علاوه بر اینها، امکانات دیگری نیز دارد. یکی از اصلی‌ترین آنها ترتیب قرار گرفتن سیم‌کارت‌ها است که به آن Easy Swap (تعویض راحت) می‌گویند. این قابلیت تنها توسط نوکیا عرضه شده است؛ به طوری که یک‌ سیم‌کارت مانند سیم‌‎کارت‌های قدیمی، در داخل گوشی قرار می‌گیرد و دیگری از طریق یک درگاه به راحتی در دسترس است و نیازی نیست برای دسترسی به آن و تعویض سیم‌کارت گوشی را خاموش کرد.

این قابلیت مناسب کسانی است که می‌خواهند بیشتر از دو سیم‌کارت استفاده کنند؛ مثلا جایی که دوستان، اعضای یک گروه یا خانواده می‌خواهند از یک گوشی مشترک استفاده کنند.