طی فصل پایانی سال ۲۰۱۲ میلادی ۷۷ درصد حساب‌های کاربری موبایلی باز شده روی اینترنت از طریق دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS انجام شده است.

شرکت Good Technology که در زمینه سرویس‌های پست الکترونیکی موبایلی فعالیت می‌کند توضیح داد که این روزها اپل خدمات گسترده‌ای را به مشترکان تلفن‌همراه سازمانی و شرکتی ارائه می‌دهد.

طی فصل پایانی سال ۲۰۱۲ میلادی ۷۷ درصد حساب‌های کاربری موبایلی باز شده روی اینترنت از طریق دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS انجام شده است و در این دوره زمانی از ۱۰ دستگاه الکترونیکی محبوب و برتر نزد کاربران، ۸ دستگاه مجهز به سیستم‌عامل موبایلی اپل بوده‌اند. تعداد حساب‌های کاربری جدید باز شده مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید در فصل پایانی سال ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش ۳/۶ درصدی داشته و در این دوره زمانی ۷/۲۲ درصد از فعالیت‌های اینترنتی صورت گرفته مبتنی بر این محصول بوده است.

دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون هم با اختلاف محسوس در رتبه سوم این لیست قرار گرفته‌اند و طی دوره زمانی مذکور تنها ۵/۰ درصد از فعالیت‌های اینترنتی جهان مبتنی بر این محصولات بوده است.

در فصل پایانی سال ۲۰۱۲ میلادی مشخص شد که آی‌فون ۵ محبوب‌ترین گوشی هوشمند جهان محسوب می‌شود و۳۲ درصد همه فعالیت‌های اینترنتی جهان در این دوره زمانی با این گوشی انجام شده است.

در حالی که iPad حاکمیت بازار جهانی رایانه‌های لوحی جهان را در دست گرفته است و ۲/۹۳ درصد این بازار در اختیار iPad است، رایانه‌های لوحی آندرویدی با سرعت زیاد در حال پیشروی هستند. رایانه‌های لوحی آندرویدی تا مدتی پیش فقط ۷/۲ درصد بازار جهانی را در اختیار داشتند که این رقم در فصل پایانی سال قبل به ۸/۶ درصد رسیده است.

پیشتازی اپل در بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی همراه