مراسم تجلیل از چهره IT سال ۸۹ با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی، مسوولان بخش دولتی، کارشناسان، اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار و از شرکت‌های نمونه و فعال در سال گذشته نیز تقدیر به عمل آمد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان احمد بزرگیان، معاون نوسازی و تحول انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌‌جمهوری، در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شعار ما حذف ارتباطات مبتنی بر کاغذ از سازمان‌ها است، اظهار کرد:‌ حجم ارتباطات کاغذی بین سازمان‌ها و ارگان‌ها ۵۰۰ هزار تن است که باید بخش خصوصی در این حوزه به ما کمک کند تا ارتباطات شفاف، روشن، صحیح و ارزان مبتنی بر ارتباطات الکترونیکی را در اختیار مردم قرار دهیم.

بزرگیان ابراز کرد: ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۷۰ درصد خدمات دولت را به مردم به صورت الکترونیکی ارائه دهیم که حرکتی بسیار ارزشمند است و با کمک بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

او افزود: دیگر در کشور به سخت‌افزار نیازی نداریم و به اندازه کافی وجود دارد و به اندازه کافی پول برای سخت‌افزار داده‌ایم و باید برای تولید نرم‌افزارهایی که بتوانیم از این سخت‌افزارها استفاده کنیم، حرکت کنیم.

وی ابراز کرد: ما حداقل به ۱۰ هزار متخصص آی‌تی، برنامه‌نویس در حد یک و بالا نیاز داریم تا هم خدمات G۲G و هم خدمات G۲C را محقق کنیم و در این راستا نگاه ما باید تعامل، همفکری و همکاری با بخش خصوصی باشد.