عرضه سهام شبکه اجتماعی لینکدین در بورس

شبکه اجتماعی لینکدین (LinkedIn) برای نخستین بار سهام خود را به طور عمومی برای فروش عرضه می‌کند و ۸۴/۷ میلیون سهم را به ارزش ۳۲ دلار تا ۳۵ دلار می‌فروشد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، لینکدین LinkedIn نخستین شبکه اجتماعی است که سهام خود را به‌طور عمومی عرضه می‌کند؛ این شبکه اجتماعی که برای یافتن شغل راه‌اندازی شده، در حال حاضر دارای بیش صد میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان و از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

پیش از این فیس‌بوک نیز اعلام کرده بود که قصد دارد سهام خود را به‌طور عمومی برای فروش عرضه کند، اما لینکدین LinkedIn اولین شبکه اجتماعی است که دست به چنین کاری زده است.

شبکه اجتماعی توییتر نیز اعلام کرده درصورت عدم درآمدزایی کافی در سال جاری میلادی به بازار سهام نزدیک خواهد شد.

لینکدین LinkedIn در ماه ژانویه اعلام کرده بود که سهام خود را در بورس عرضه می‌کند؛ اما به تازگی جزئیات مربوط به سهام و قیمت آن را اعلام کرد.سازمان‌دهندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند که عرضه سهام در بورس به تامین اعتبار عملیات‌های موجود در توسعه فعالیت‌های تجاری این شبکه اجتماعی کمک می‌کند.

هم‌اکنون هشت سال از راه‌اندازی لینکدین می‌گذرد و بیش از نیمی از کاربران آن در خارج از آمریکا حضور دارند؛ این شبکه در سال ۲۰۱۰ میلادی درآمدی بالغ بر ۱۶۱ میلیون دلار داشت و این در حالی بود که در سال ۲۰۰۹ درآمدش ۸۰ میلیون دلار بود.