اقتصاد کره‌جنوبی نفس راحت کشید

داده‌‌‌های منتشرشده توسط وزارت بازرگانی کره‌جنوبی نشان داد صادرات تراشه‌‌‌های حافظه پس از کاهش  ۱۸درصدی در سپتامبر، یک‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. فروش بسته‌‌‌های چندتراشه‌‌‌ای، بیشترین بهبود را داشتند و ۱۲.۲‌درصد رشد کرد؛ در حالی که فروش حافظه‌‌‌های DRAM که پرسودترین بخش به شمار می‌رود، برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته، کاهش تک‌رقمی داشت.

نیمه‌‌‌رساناها، ستون فقرات صادرات اقتصاد کره‌جنوبی را تشکیل می‌دهند. بانک مرکزی این کشور پیش‌بینی می‌کند این صادرات در سال میلادی آینده، ۲.۲‌درصد رشد کند که بهتر از رشد ۱.۴ درصدی پیش‌بینی‌شده برای امسال خواهد بود. مجموع صادرات کره‌جنوبی در ماه میلادی گذشته، برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۲، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای چشم‌‌‌انداز رشد این کشور و بهبود تقاضای اقتصاد جهانی است. آمار مربوط به صادرات فناوری این دیدگاه را نشان می‌دهد که نیمه‌‌‌رساناها، رشد صادرات کره‌جنوبی را هدایت و روند احیای اقتصادی این کشور را تقویت می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تجزیه و تحلیل بیشتر صادرات فناوری نشان داد که فروش نمایشگر در ماه اکتبر نسبت به سال قبل، ۱۳.۱‌درصد افزایش یافته که بالاتر از رشد یک درصدی در سپتامبر است. صادرات تلفن همراه ۳.۳‌درصد کاهش یافت که در مقایسه با کاهش ۵.۲ درصدی در سپتامبر، افت ملایم‌‌‌تری داشته است.