فوجیتسو لپ تاپی با طراحی آکاردئونی می‌سازد

بازار دیجیتال- نمونه اولیه LIFEBOOK X۲ توسط شرکت فوجیتسو به بازار معرفی شد. این نوت بوک کاملا متفاوت از لپ‌تاپ‌هایی با طراحی سنتی و طرح‌هایی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته‌اند، است. این لپ‌تاپ از طراحی خاص با قابلیت ۳ بار تا شدن به جای یک بار تاشدن بهره می‌برد. سایت ژاپنی Yanko Design، اخیرا طرح اولیه این نوت بوک فوجیتسو را رونمایی کرده است. این نوت‌بوک توسط طراح معروف ژاپنی Park Hyun Jin طراحی شده که بر خلاف دیگر نوت‌بوک‌ها روی یک لولا باز و بسته نمی‌شود. این لپ‌تاپ در حالت نیمه‌باز مانند آکاردئون است و به‌طور کلی سه لولا دارد که چهار بخش مختلف را به هم متصل می‌کند. این چهار بخش شامل دو LCD و یک کیبورد و یک تاچ پد بزرگ هستند.

این محصول با توجه به انعطاف‌پذیری ویژه خود در حالت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این حالات Palmtop است. در این حالت کاربر قادر خواهد بود تا صفحه نمایش را به حالت عریض و پهن مشاهده کند که این حالت ایده آل برای گردش در سایت‌ها، ارسال پیام یا برآورده کردن نیازهای ارتباطی است.

همچنین این محصول به خودی خود به یک لپ‌تاپ نیز تغییر شکل می‌دهد که در این حالت با چسبیدن دو LCD لمسی به یکدیگر، کاربران می‌توانند صفحه نمایش را به صورت کامل ببینند و در عین حال از یک تاچ پد بزرگ استفاده کنند. به طور کلی این حالت مانند زمانی است که شما در حال استفاده از یک نوت‌بوک هستید.

کیبورد این دستگاه با نور LED آبی رنگ روشن می‌شود و دارای یک تاچ پد بسیار بزرگ است که برخلاف دیگر تاچ پدها، دارای هیچ دکمه‌ای نیست. محصول یاد شده دارای ۲ پورت USB و یک فیش هدفون در بخش جلویی است. دکمه Power آن توسط یک نور LED آبی در وسط بخش جلویی مشخص می‌شود. در بخش بالایی LCD لمسی این نوت‌بوک، Webcam دیده می‌شود و در بخش‌های جانبی LCD نیز اسپیکرها قرار دارند. به گفته کارشناسان طرح این محصول می‌تواند شروع یک انقلاب در طراحی لپ‌تاپ‌ها باشد. شرکت سازنده ، قیمت و زمان عرضه این لپ‌تاپ آکاردئونی را اعلام نکرده است.