یک دوربین فیلمبرداری سبک و جیبی

بازار دیجیتال- شرکت Kodak که یکی از تولیدکنندگان بزرگ بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال است به تازگی محصول جدیدی را به این بازار معرفی کرده است. این محصول جدید در واقع یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال با ابعاد کوچک و جیبی است که با نام PlayFull HD به بازار معرفی شده است. این دوربین مجهز به حسگر CMOS بوده و امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را دارد. این محصول قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و برابر ۱۰۸۰ پیکسل را داشته و این فیلم‌ها را با فرمت MPEG-۴ ثبت و ذخیره می‌کند. دوربین جدید شرکت Kodak دارای لرزشگیر دیجیتال تصویر بوده و از امکان تنظیم خودکار روشنایی تصویر هم بهره می‌برد.

این دوربین همچنین امکان عکاسی با وضوح تصویر ۵ مگاپیکسل را داشته و عکس‌هایی با فرمت JPEG را ذخیره می‌کند. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۱۲۸ مگابایت می‌رسد. این در حالی است که کاربران این دوربین امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه SD در اختیار دارند.

دوربین PlayFull HD مجهز به نمایشگر LCD رنگی با اندازه ۵/۱ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین دارای یک پورت USB، یک خروجی Composite و یک پورت HDMI است. ابعاد این دوربین برابر ۶/۰×۶/۱×۹/۳ اینچ بوده و وزن آن به کمتر از صد گرم می‌رسد تا به این ترتیب حمل و جابه‌جایی این دوربین برای کاربرانش ساده و راحت باشد. شرکت Kodak اعلام کرده است که این دوربین فیلمبرداری جیبی جدیدش را به تازگی و با قیمت ۱۴۹ دلار به بازار عرضه کرده و به فروش می‌رساند.