بازار دیجیتال- دوربین‌های عکاسی دیجیتال این روزها یکی از پر طرفدارترین محصولات دیجیتال شخصی هستند و به این دلیل هم بازار پر رونقی دارند.

در این میان، اما انتخاب بهترین دوربین کار سختی به نظر می‌رسد. کارشناسان وب‌سایت Technewsdaily به تازگی چهار دوربین عکاسی دیجیتال را به عنوان بهترین دوربین‌های دیجیتال سال ۲۰۱۱ انتخاب و معرفی کرده‌اند. این دوربین‌ها که در واقع برای کاربری هر دو کاربران آماتور و حرفه‌ای مناسب هستند، عبارتند از:
مدل FinePix F300EXR از Fujifilm: این دوربین کامپکت قابلیت‌های متنوعی داشته و البته از طراحی خوبی هم بهره می‌برد. این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 15 برابر را داشته و از لنز واید بهره می‌برد. این محصول با طراحی باریک و سبکش سعی دارد عکس‌های حرفه‌ای را برای کاربرانش به همراه بیاورد. درست به همین دلیل هم این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح full HD را به کاربرانش می‌دهد.


مدل FX75 از Panasonic: مهم‌ترین ویژگی این دوربین به عقیده کاربرانش مجهز بودن آن به لنز واید 24 میلیمتری است که امکان ثبت عکس‌هایی با روشنایی و وضوح مناسب را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین دارای نمایشگر تمام لمسی بوده و به این دلیل کار با آن برای کاربرانش راحت است. علاوه بر اینها این دوربین دارای یک قابلیت ویژه است که می‌تواند توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این دوربین مجهز به GPS بوده و به این دلیل می‌تواند مکان ثبت هر عکس را روی آن مشخص کند. به این ترتیب این دوربین احتمالا بیشتر مورد توجه طرفداران سفر و گردش قرار می‌گیرد.


مدل ZS7 از Panasonic: صرفنظر از تنظیمات اتوماتیک این دوربین، کاربران آن امکان تنظیم دستی آن را هم در اختیار دارند. این دوربین امکان زوم اپتیکال تا 12 برابر را داشته و قابلیت ثبت عکس‌های واضح و با کیفیت را به کاربرانش می‌دهد. عمر باتری طولانی، نمایش تقویم روز و مبتنی بودن بر حافظه داخلی بالا از دیگر ویژگی‌های این دوربین عکاسی دیجیتال است.

مدل Powershot A۱۱۰۰ IS از Canon: این دوربین با طراحی ساده‌اش امکانات خوبی را برای عکاسی کاربران تازه کار فراهم می‌آورد. این دوربین قابلیت زوم اپتیکال تا ۴ برابر را داشته و از تکنولوژی تشخیص چهره و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم بهره می‌برد. این دوربین همچنین طراحی باریک و سبکی دارد که امکان حمل آن به صورت همیشگی را برای کاربران فراهم می‌کند.