گزارش جدید IDC نشان می‌دهد افزایش فروش تلفن‌های هوشمند همچنان ادامه دارد و این در حالی است که نوسانات مختلفی در این بازار روی داده است.

براساس این گزارش ۶/۹۹ میلیون تلفن هوشمند در طول سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ به فروش رسیده است که این رقم افزایشی بالغ بر ۷/۷۹ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۰ را نشان می‌دهد.

رامون لیاماس، محقق ارشد IDC اظهار کرد: در حال حاضر بازار تلفن هوشمند در یک توفان کامل به سر می‌برد زیرا مردم به دنبال خرید این تلفن‌ها هستند و این در حالی است که تولیدکنندگان به‌طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند ویژگی‌های جدید به محصولات خود بیفزایند و قیمت آنها را کاهش دهند. هم‌اکنون نوکیا بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌های هوشمند در منطقه آسیا پاسیفیک و چند منطقه دیگر است، زیرا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ این شرکت ۲/۲۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته؛ یعنی در دست داشتن ۳/۲۴ درصد از سهم بازار این محصول. IDC هشدار داد ممکن است استفاده از سیستم‌عامل ویندوز فون به جای سیمبین در تلفن‌های نوکیا به میزان فروش این شرکت لطمه وارد کند.

در این گزارش همچنین آمده است، شرکت اپل در حال تعقیب نوکیا در بازار تلفن هوشمند است و در سه ماهه اول سال‌جاری میلادی ۷/۱۸ میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش رسانده است؛ یعنی ۷/۱۸ درصد از سهم این بازار.

از سوی دیگر شرکت ریم، سازنده تلفن‌های هوشمند بلکبری ۹/۱۳ درصد، سامسونگ ۸/۱۰ درصد و ۸/۹HTC درصد از سهم بازار تلفن هوشمند را به خود اختصاص دادند. کارشناسان می‌گویند ظهور سیستم‌عامل آندروید به عنوان یک سیستم‌عامل بسیار پرطرفدار برای تلفن همراه برخی از تولیدکنندگان تلفن هوشمند این امکان را داد تا به‌طور سریع سهم خود را در بازار افزایش دهند.