همکاران سیستم- یکی از کارمندان مایکروسافت به جرم سرقت نرم‌افزاری از این شرکت و فروش آن در حراجی اینترنتی eBay محکوم و مجبور به پرداخت جریمه سنگین شد. پلیس آمریکا اعلام کرد این کارمند مایکروسافت نرم‌افزارهایی را به ارزش ۱۰ هزار دلار از این شرکت سرقت کرده و بخشی از آنها را در فروشگاه اینترنتی eBay به فروش رسانده است.

پایگاه اینترنتی SeattlePI.com گزارش داد «اولوگبک شودمونوف» که ۳۱ سال دارد و در دفتر مرکزی مایکروسافت مشغول به کار است، در مجموع ۹ هزار و ۹۰۰ دلار نرم‌افزار از این شرکت سرقت کرده و این فرآیند را در چندین مرحله طی پاییز گذشته انجام داده است.

پلیس شهر ردموند بر این باور است که این مرد نرم‌افزارها را از اتاقی به سرقت برده که امکان ورود به آن فقط برای کارمندان مایکروسافت وجود دارد. این مرد پس از سرقت نرم‌افزارها آنها را در کیف لپ‌تاپ خود مخفی می‌کرده و به اتاق خود منتقل می‌کرده است. پلیس همچنین توضیح داد که شودمونوف برخی از نرم‌افزارهایی را که پیش‌تر با تخفیف قابل ملاحظه از کارمندان مایکروسافت خریده بود، تا کنون به فروش رسانده است.

کارشناسان امنیتی مایکروسافت اعلام کردند این کارمند آنها تاکنون موفق به فروش ۱۷ نسخه از نرم‌افزارهای مایکروسافت شده و ۱۸ بازی مربوط به کنسول Xbox ۳۶۰ را در حراجی آنلاین eBay به فروش رسانده است.