تعرفه ده درصدی 90 درصد بازار را از قاچاقچیان می‌گیرد

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با تصویب تعرفه ۱۰ درصدی واردات گوشی، ۹۰ درصد بازار گوشی تلفن همراه از دست قاچاقچیان خارج شده و اشتغال و تامین نیاز قانونی مصرف‌کننده و دولت احیا می‌شود. ابراهیم درستی با بیان این مطلب اظهار داشت: ورود انبوه کالای نامرغوب چینی، گوشی‌های بازسازی شده و غیره که همگی به علت ارزانی دارای مشتریان زیادی هستند، موجب نارضایتی مصرف‌کنندگان و هدردادن سرمایه‌های ملی شده است. وی افزود: در حال حاضر به دلایل مختلف عملا تولید داخل و واردات رسمی به صورت مناسبی اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به تعرفه ۲۵ درصدی واردات گوشی تلفن همراه گفت: با شرایط فعلی تنها شرکت‌های محدودی به فعالیت رسمی می‌پردازند که تعداد آنها حتی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

درستی تصریح کرد: بازار این محصول پر از کالای قاچاق است؛ به نحوی که ۹۰ درصد از سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران ادامه داد و گفت: با شرایط فعلی دولت باید به طور جدی بازنگری تعرفه این کالای ارتباطی را از سر گیرد؛ چرا که در شرایط فعلی سودی عاید دولت و فعالان قانونی نمی‌شود. به دلیل تعرفه بالای واردات گوشی تلفن همراه و عدم برخورد جدی و مداوم با قاچاقچیان، بازار تلفن همراه مملو از کالاهایی شده است که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود. به گفته مسوولان و نمایندگان قانونی، حدود ۹۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار، گوشی‌های بدون گارانتی رسمی (قاچاق) است.