مدیر شرکت سونی اظهار کرد: سرویس‌های مختلف شبکه پلی‌استیشن ظرف یک هفته احیا و در صورت لزوم به کاربران متضرر غرامت پرداخت می‌شود.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کازو هیرای - مدیر شرکت سونی - دو هفته پس از بروز اختلال در شبکه پلی‌استیشن و به سرقت رفتن اطلاعات شخصی و مالی کاربران آن اظهار کرد: هنوز مشخص نیست چه افرادی به سرور‌های شبکه پلی‌استیشن در کالیفرنیا حمله سایبری کرده‌اند، اما این حملات بسیار پیچیده و پیشرفته بودند.

هنوز به‌طور واضح مشخص نیست که کدام بخش از اطلاعات در اختیار هکرها قرار گرفته، اما هیرای تاکید کرد که این امکان وجود دارد اطلاعات مالی کارت‌های اعتباری کاربران به سرقت نرفته باشد؛ زیرا هنوز شکایتی مبنی بر سوء‌استفاده از کارت‌های اعتباری کاربران ارائه نشده است.

وی افزود: اکثر سرویس‌های شبکه پلی‌استیشن ظرف یک هفته احیا می‌شوند، نخستین سرویسی که راه‌اندازی خواهد شد، سرویس بازی‌های رایانه‌ای آنلاین برای پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن قابل حمل است.

روز ۱۷ ماه آوریل اختلالاتی در شبکه پلی‌استیشن ایجاد شد، اما شرکت سونی تا تاریخ ۲۶ ماه آوریل این مساله را به ۷۷ میلیون کاربر شبکه اطلاع نداد.

گفته می‌شود اطلاعات شخصی از جمله نام، آدرس محل زندگی، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و اطلاعات مربوط به کارت اعتباری کاربران توسط هکرها به سرقت رفته است.