تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت

بازار دیجیتال- شرکت ال‌جی دو نمونه از جدیدترین تلویزیون‌های سه بعدی (۳D)خود را به بازار ایران معرفی کرد. در طراحی و تولید این تلویزیون‌ها که با نام‌های SMART TV و CINEMA ۳D معرفی شده‌اند، سعی شده است معایب و نقاط ضعف سایر نمونه‌های سه بعدی موجود در بازار رفع شود.

اندی کیم، مدیر ال‌جی در ایران، در مراسم معرفی این دو تلویزیون جدید که عصر روز شنبه در هتل همای تهران برگزار شده بود، گفت: مدل SMART TV یک تلویزیون هوشمند است که برای اولین بار امکان ارتباط دو طرفه را بین دستگاه و کاربر فراهم می‌کند.

به گفته وی، این تلویزیون هوشمند سه‌بعدی، قابلیت تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی را داشته و نخستین نمونه تلویزیون هوشمندی است که به منطقه خاورمیانه معرفی شده است. تجهیز به یک داشبورد اصلی، قابلیت جست‌وجوی آسان و اتصال آسان به دستگاه‌های جانبی، دسترسی راحت و بی‌سیم به تمام محتویات کامپیوتر یا SMART PHON، تجهیز به یک دستگاه کنترل جادویی که امکان دسترسی ساده به همه امکانات را تنها را با یک کلید ممکن می‌سازد و... از سایر ویژگی‌های این دستگاه است.

همچنین قابلیت اشتراک‌گذاری هوشمند این تلویزیون این امکان را به کاربر می‌دهد تا از طریق MEDIA LINK ،USB و... به راحتی محتوا و فایل مورد نظر را از هر دستگاه دیجیتالی به تلویزیون انتقال دهد.

تلویزیون هوشمند ال‌جی همچنین امکان دسترسی کاربر را به مطالب و سرویس‌های اینترنتی با کیفیت بالا آسان می‌کند.

این مطالب که مربوط به سایت‌های مختلف است با اتصال به اینترنت به روز رسانی می‌شوند.

ال جی همچنین با محلی‌سازی سرویس‌های اینترنتی خود سایت‌هایی چون، سیمرغ، خبر آنلاین، مرکز موسیقی بتهوون و آی تی ایران را روی تلویزیون‌های جدید خود قرار داده است.

همچنین به گفته شیرینی فرد مدیر آموزش شرکت گلدیران فروشگاه نرم‌افزاری با ۶۰۰ نرم افزار در اختیار کاربران این تلویزیون‌ها قرار داده است که تا پایان سال این تعداد به یک هزار نرم‌افزار افزایش می‌یابد.

در این مراسم، همچنین شهرام شریف مدیر سایت آی تی ایران با اعلام اینکه تلویزیون‌های متصل به اینترنت فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان محتوا روی اینترنت فراهم می‌کند، گفت:‌ مخاطبان جدید تلویزیونی به سایت‌های اینترنتی این فرصت را می‌دهد که روی تولید محتوای منطبق با بینندگان تلویزیونی نیز تمرکز کنند.

مشخصات تلویزیون‌های جدید

ویژگی اصلی تلویزیون‌های جدید ال‌جی تصاویر بدون پرش و عاری از هرگونه تارشدگی است. همچنین عینک سه بعدی سبک با زاویه دید عریض و ارزان قیمت‌تر نیز از دیگر مشخصات این تلویزیون‌ها به شمار می‌آیند.

محصول جدید دیگر این برند تلویزیون دیگری است که تحت عنوان CINEMA ۳D به بازار معرفی شده است.

در طراحی این تلویزیون از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در مقایسه با مدل‌های قبلی استفاده شده است که FPR و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی از این تکنولوژی‌ها هستند. این تلویزیون دارای تصاویر بدون پرش و عاری از هرگونه تار شدگی است.

عینک این تلویزیون هم بسیار سبک‌تر از تلویزیون‌های دیگر هستند و حدود ۱۶ گرم وزن دارند. قیمت مناسب این عینک‌ها که حدود ۸ هزار تومان است نیز از نکات مثبت این تلویزیون است.

همچنین تکنولوژی پنل مخصوص ال جی به همراه عینک‌هایی که نیاز به انطباق ندارند، این امکان را به بینندگان می‌دهد که از زاویه دید وسیعی برخوردار باشند و حتی در حالت خوابیده بتوانند از تماشای تصاویر سه بعدی لذت ببرند.

هنوز قیمت دقیق این تلویزیون اعلام نشده است.

ساخت نخستین فیلم سه بعدی ایران

در همین حال در جریان این کنفرانس خبری داریوش مهرجویی کارگردان سینما اعلام کرد که نخستین فیلم سه بعدی ایران را با حمایت گلدیران می‌سازد.

داریوش مهرجویی که به همراه مسعود جعفری جوزانی و علی معلم در این مراسم حضورداشت از تمایل خود برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید برای ساخت فیلم‌های سینمایی خبر داد و به خبرنگاران گفت که مایلم نخستین فیلم سه بعدی را بسازم.