با عرضه آزمایشی سرویس «پیشخوان ایرانسل» و برای نخستین بار در کشور، مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق تلفن همراه خود و در قالب پیام چند رسانه‌ای (MMS) در جریان خلاصه تازه‌ترین اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌های روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گیرند. این اپراتور در ادامه روند ارائه سرویس‌های متنوع و کاربردهای جدید و جذاب تلفن همراه در کشور و همگام با آخرین فن‌آوری روز دنیا، سرویس روزنامه همراه را با نام تجاری «پیشخوان ایرانسل» در اختیار مشترکان خود قرار می‌دهد.

بنا بر اعلام، با پیشخوان ایرانسل، مشترکان دیگر برای اطلاع از آخرین تحولات سیاسی، بین‌المللی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، نیازی به خرید روزنامه یا مراجعه به اینترنت نداشته و می‌توانند از طریق ویترین ایرانسل و با تلفن همراه خود، در جریان خلاصه تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار بگیرند.

محتوای ارسالی علاوه بر متن، با تصاویر و لوگوی رسانه مورد نظر همراه خواهد بود و مشترکان با استفاده از این سرویس از «روزنامه همراه» برخوردار شده و می‌توانند به جای ورق زدن روزنامه، خلاصه آن را روی صفحه تلفن همراه خود بخوانند.

براساس این گزارش، آخرین فهرست رسانه‌های عرضه شده برروی پیشخوان ایرانسل با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۸۴۹۴ قابل دریافت بوده و متقاضیان اشتراک، کافی است کد ویژه رسانه مورد نظر خود را از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۴۹۴ ارسال کنند. پس از اشتراک، هزینه هر نسخه محصول ارسال شده به متقاضی، به صورت جداگانه در حساب وی منظور می‌شود و تا قبل از ارسال دستور لغو اشتراک، نسخه‌های منتشر شده بر روی پیشخوان ایرانسل برای مشترک ارسال می‌شوند.

بنا بر اعلام، در دوره آزمایشی این طرح و تا پایان خرداد۹۰، نرخ هر نسخه از هر محصول، معادل هزینه یک پیام چندرسانه‌ای و ۳۲۰ ریال خواهد بود. همچنین از آنجایی که در طول جشنواره بهار۹۰ ایرانسل، به ازای ارسال هر پیام چند رسانه‌ای فرصت ارسال یک MMS رایگان به مشترکان اعطا می‌شود، در این بازه زمانی، از هر دو نسخه ارسالی برای مشترکان، یک نسخه رایگان محاسبه خواهد شد.

خدمات نسل سوم در انحصار اپراتور سوم است

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا سپری شدن دوره حفاظت قید شده در پروانه اپراتور سوم تلفن همراه، هیچ اپراتور دیگری نمی‌تواند خدمات نسل های بالاتر از نسل ۲ را ارائه کند.

لطف‌الله سبوحی افزود: پروانه ارائه خدمات نسل سوم (۳G) در حوزه تلفن همراه به شرکت تامین تله کام داده شده است و ارائه خدمات نسل سوم تا دو سال در انحصار اپراتور سوم بوده و در طول این مدت ،هیچ اپراتور دیگری نمی‌تواند خدمات نسل سوم و چهارم را حتی به صورت آزمایشی ارائه کند.