ازدواج پرماجرا رقیب جام جهانی شد!

ازدواج سنتی خانواده سلطنتی بریتانیا تقریبا اینترنت را از پا در آورد زیرا میلیون‌ها نفر از سرتاسر جهان از جمله خود خانواده سلطنتی از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی این مراسم را دنبال کرده و تصاویر آن را به صورت آنلاین تماشا می‌کردند. به گزارش مهر، شرکت Akamai اعلام کرد این رویداد که ترافیک شدیدی را در شبکه مجازی به وجود آورد ششمین رویداد پر مخاطب اینترنتی از سال ۲۰۰۵ است. به گفته این شرکت تعداد صفحات وب سایتی که در رابطه با این رویداد باز شدند به ۴/۵ میلیون صفحه در دقیقه رسید، البته این تعداد در مقابل ۴/۱۰ میلیون صفحه در دقیقه‌ای که برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ به ثبت رسیده بسیار ناچیز به نظر می‌آید.

شرکت Akamai که مهمترین و پرمخاطب‌ترین رویدادهای اینترنتی و رکوردهای استفاده از صفحات وب را از سال ۲۰۰۵ دنبال می‌کند، مهمترین این رویدادها را از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۰ به این ترتیب اعلام کرده است:

۱۱ ژوئن ۲۰۱۰: ۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۴۳۴ بازدید در دقیقه از اولین روز بازی‌های جام جهانی

۲۳ ژوئن ۲۰۱۰: ۵ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۴۳۲ بازدید در دقیقه از مسابقه آمریکا و الجزیره در رقابت‌های جام جهانی که منجر به برد آمریکا و صعود این تیم به ۱۶ تیم برتر جهان شد.

۲۴ ژوئن ۲۰۱۰: ۱۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۶۴۶ بازدید در دقیقه از بازی‌های همزمان رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۰ و طولانی‌ترین مسابقه تنیس ویمبلدون

۲ نوامبر ۲۰۱۰: ۵ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۶۵۸ بازدید در دقیقه از اخبار مرتبط با انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

۳ نوامبر ۲۰۱۰: ۶ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۲۵ بازدید در دقیقه طی بازی‌های قهرمانی اروپا

۲ فوریه ۲۰۱۱: ۴ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۶۵۵ بازدید در دقیقه از آغاز ناآرامی‌ها در مصر

۶ فوریه ۲۰۱۱: ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۸۰ بازدید در دقیقه از برد یک تیم فوتبال

۲۲ فوریه ۲۰۱۱: ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۴۴ بازدید در دقیقه از اخبار مرتبط با وقوع زمین لرزه در کرایس چرچ در نیوزیلند

اول فوریه ۲۰۱۱: ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۲۲۹ بازدید در دقیقه از اخبار مرتبط با مخالفت حسنی مبارک برای برگزاری دوباره انتخابات با وجود درگیری‌های شدید در مصر

۱۷ مارس ۲۰۱۱: ۴ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۲۷۴ بازدید در دقیقه از اولین روز رقابت‌های بسکتبال دانشگاهی NCAA در آمریکا.