براساس آخرین گزارش‌ها اپرا در مقایسه با سایر مرورگرها از توانایی ضد سرقت هویت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش مقایسه‌ای ارائه شده توسط av-comparatives.org، اپرا در مقایسه با سایر مرورگرها از توانایی ضد سرقت هویت بیشتری برخوردار است. این مقایسه با استفاده از ۲۹۴ آدرس URL سرقت هویت انجام شده و مرورگرهایApple Safari ۵.۱.۷.۷۵۳۴.۵۷.۲، Google Chrome ۲۳.۰.۱۲۷۱.۹۷ m، Internet Explorer ۹.۰.۹۱۱۲.۱۶۴۲۱/۹.۰.۱، Firefox ۱۷.۰.۱ و Opera ۱۲.۱۱.۱۶۶۱ را مورد بررسی قرار داده است.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، نتایج این بررسی نشان می‌دهد که مرورگر اپرا توانایی تشخیص ۲/۹۴ درصد از URLهای استفاده شده در این آزمایش را داشته و این میزان به ترتیب برای مرورگرهای IE، کروم، Apple Safari و فایرفاکس به ترتیب برابر ۸۲ درصد، ۴/۷۲ درصد، ۶/۶۵ درصد و ۸/۵۴ درصد بوده است.

هیچ‌یک از این مرورگرها در مواردی که از URLهای سالم استفاده شده بود، تشخیص اشتباه نداده‌اند، اما نتیجه‌ای که می‌توان از این بررسی‌ها گرفت چیست؟ باید توجه کرد که این نتایج وابسته به زمان هستند و نمی‌توان از آنها نتیجه قطعی گرفت و بر اساس آن مرورگر خود را انتخاب کرد.

علاوه بر این، محافظت در برابر سرقت هویت، تنها یکی از چندین فاکتوری است که یک مرورگر خوب باید دارا باشد و بر اساس این فاکتور به تنهایی نمی‌توان برای انتخاب مرورگر تصمیم‌گیری کرد.