داکت ویژه برای اولترابوک‌ها

دنیای‌اقتصاد- این روزها با افزایش محبوبیت محصولاتی مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند در بازار، کاربران تمایل کمتری به خرید لپ‌تاپ‌ها پیدا کرده‌اند. در این میان اما شرکت‌های تولیدکننده کامپیوترهای شخصی امیدوارند که با اولترابوک‌ها بتوانند همچنان جایگاه خودشان را در این بازار حفظ کنند. با این اوصاف است که سعی دارند با ارائه امکانات و ویژگی‌های جالب و متفاوت روی این دستگاه‌ها بازار داغ‌تر را برای آنها ایجاد بکنند.

یکی از این شرکت‌های تولیدکننده Asus است که در یک سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در زمینه اولترابوک‌ها انجام داده و سعی دارد سهم خوبی از این بازار را در اختیار بگیرد. از آنجا که اولترابوک‌ها یا همان لپ‌تاپ‌های فوق باریک طراحی باریک و سبکی دارند، طبیعتا بعضی از مشخصات عادی لپ‌تاپ‌ها مانند پورت‌های مختلف را از دست می‌دهند. درست به همین دلیل هم شرکت Asus به‌تازگی یک داکت ویژه برای اولترابوک‌ها را طراحی و تولید کرده است تا بتواند از این طریق نیاز کاربران انواع اولترابوک را به پورت‌های متعدد و مختلف برطرف کند.

این داکت ویژه که با نام VariDrive USB ۳.۰ به بازار معرفی شده، دارای سه پورت USB ۳.۰، یک پورت HDMI، یک خروجی VGA، یک پورت اترنت و یک DVD Burner است. با این همه اما شرکت Asus هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این داکت ویژه را اعلام و منتشر نکرده است.