نمایشگر کوچک و بسیار با کیفیت برای دوربین‌ها

دنیای‌اقتصاد- در حالی که بازار محصولات دیجیتال و گجت‌های مختلف رونق خوبی پیدا کرده است، فضای رقابتی در میان شرکت‌های تولیدکننده هم شکل جدی‌تری پیدا کرده است. درست به همین دلیل هم شرکت‌های تولیدکننده سعی دارند محصولاتی با کیفیت بهتر روانه بازار کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار پررونق این محصولات را به خودشان اختصاص بدهند.

در این بین نمایشگرها به خاطر آنکه بیشتر از بقیه اجزای گجت‌ها با کاربران در ارتباط هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. اما وقتی پای نمایشگر دوربین‌های عکاسی به میان می‌آید، کمتر شرکتی به وضوح تصویر بسیار بالا برای آنها فکر می‌کند. با این حال اما شرکت بزرگ Epson به‌تازگی از تولید نمایشگرهای ویژه‌ای برای دوربین‌های عکاسی خبر داده است که وضوح تصویر بسیار خوبی دارند. این نمایشگر کوچک ۴۸/۰ اینچی تصاویر را با وضوح ۲۶۶۷ پیکسل در هر اینچ و شدت روشنایی ۵۲۰ انسی لومن برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

در حالی که تراکم پیکسل تبلت آی‌پد ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ و تراکم نمایشگر تبلت نکسوس ۱۰ برابر ۲۹۹ پیکسل در هر اینچ است، حالا Epson یک نمایشگر جدید را تولید کرده است که دارای تراکم ۲۶۶۷ پیکسل در هر اینچ است. نکته جالب اما اینجا است که شرکت Epson تصمیم ندارد وارد بازار تبلت‌ها شود و قرار است این نمایشگر را روی دوربین‌هایش تعبیه کند تا کاربران بتوانند از چشمی دوربین‌های این شرکت به شکل بهتری استفاده کنند.

این نمایشگر ۴۸/۰ اینچی وضوح تصویر ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل را دارد و از نوع TFT با قابلیت تحمل دمای بالا است. این نمایشگر قابلیت نمایش ۷۷/۱۶ میلیون رنگ را داشته و مسوولان Epson اعلام کرده‌اند که روشنایی این نمایشگر آنقدر بالا است که در زیر نور مستقیم آفتاب هیچ مشکلی در دید کاربران به وجود نمی‌آید. این نمایشگر قرار است در دوربین‌های سری اولترا میکرون این شرکت استفاده بشود.