بر اساس آمار و داده‌های رسمی که مقامات چینی روز پنج‌شنبه منتشر کردند شمار استفاده‌کنندگان از گوشی‌های تلفن همراه در این کشور در پایان سال 2012 میلادی به یک میلیارد و یکصد و ده میلیون نفر رسید.

وزارت صنعت و فناوری اطلاع‌رسانی چین با صدور بیانیه‌ای ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی استفاده‌کنندگان از تلفن همراه در چین هشتاد درصد کل استفاده‌کنندگان از خطوط تلفن در این کشور را تشکیل می‌دادند.
وزارت صنعت و فناوری اطلاع‌رسانی چین در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرد: در پایان سال 2012 میلادی از هر یکصد نفر چینی 6/82 نفر دارای تلفن همراه بودند.
براساس این بیانیه، در سال ۲۰۱۲ میلادی یکصد و بیست‌وپنج میلیون و نهصد هزار نفر بر استفاده‌کنندگان از تلفن همراه در چین افزوده شدند که رقم بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پکن، این وزارتخانه افزود: شمار کاربران اینترنت در چین نیز در پایان سال 2012 میلادی پنجاه و یک میلیون نفر افزایش یافته و به پانصد و شصت‌وچهار میلیون نفر رسید که 5/74 درصد (چهارصد و بیست میلیون نفر) ‌آنها با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه خود به جست‌وجو در اینترنت مبادرت می‌ورزیدند.