شایعات جدید درباره شرکت اپل حاکی از این است که این شرکت سه مدل آی‌فون جدید را امسال وارد بازار می‌کند که یکی از آنها آی‌فون ریاضی نام دارد.

سایت‌های فناوری که اخبار را از چین تایمز و تایمز تجاری تایوان ترجمه می‌کنند، گزارش داده‌اند که آی‌فون ریاضی با یک صفحه نمایش ۸/۴ اینچی و دوربین ۸ مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود. تاکنون هیچ توضیحاتی دررابطه با نام این آی‌فون ارائه نشده است؛ چرا که پیش از این نام تمام آی‌فون‌ها چون آی‌فون ۳ G و آی‌فون ۵ دربرگیرنده اعداد و ارقام بود. اگر به واقع این شایعات صحت داشته باشد و این سه آی‌فون توسط شرکت اپل وارد بازار شود، این شرکت فناوری تغییر جهتی از سنت خود برای معرفی یک محصول در یک سال با فناوری بالا داشته است. همچنین این شرکت پیش از این تاریخ معرفی محصول خود را تا پاییز به تعویق انداخت و محصولات مرتبط با رایانه‌های مک خود و آخرین نسخه از سیستم عامل Mac و همچنین سیستم عامل iOS را پیش از معرفی آی‌فون و اپل ارائه کرد. ممکن است اپل ارائه چند آی‌فون را با هدف رقابت بهتر با رقیب اصلی خود یعنی شرکت کره‌ای سامسونگ درنظر گرفته باشد؛ چرا که سامسونگ تلفن‌های خود را با اندازه‌ها، رنگ‌ها و ویژگی‌های متنوع ارائه می‌کند. براساس پیش‌بینی‌های کارشناسان برای سال ۲۰۱۴، سامسونگ جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشروترین سازندگان تلفن‌های هوشمند تثبیت و تقویت می‌کند. از سال ۲۰۱۰ تاکنون این شرکت بازار فروش تلفن‌های هوشمند خود را از ۸ درصد به بیش از ۳۰ درصد در سال ۲۰۱۲ رساند و این شرکت تاکنون هیچ نشانی از آهسته شدن این رشد نشان نداده است.

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند به‌رغم اینکه تلفن‌های اپل یکی از پایه‌گذاران استفاده از نسل سوم ارتباطات شبکه تلفن همراه هستند، اما محبوبیت اپل رو به کاهش است و انتظار می‌رود که اوج بازار جهانی آن در سال ۲۰۱۳ به ۲۲ درصد برسد و طی پنج سال متوالی در همین رقم باقی بماند.