سرفیس پرو با امکان اجرای نسخه کامل ویندوز 8

دنیای اقتصاد- شرکت مایکروسافت بالاخره زمان دقیق آغاز فروش تبلت Surface Pro خودش را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت، تبلت سرفیس پرو از روز نهم فوریه امسال به صورت رسمی روانه بازار می‌شود. این در حالی است که غول نرم‌افزاری دنیا قبلا اعلام کرده بود که این تبلت را در ماه ژانویه روانه بازار خواهد کرد و حالا با تاخیر ۱۰ روزه قصد دارد نسخه پرو تبلت سرفیس را ابتدا در آمریکا و کانادا عرضه کند. این تبلت چند هفته یا چند ماه بعد از اولین عرضه رسمی، به بازار کشورهای دیگر هم می‌رسد. تبلتSurface Pro مجهز به پردازنده x۸۶ شرکت Intel بوده و به همین دلیل قابلیت اجرای نسخه کامل ویندوز ۸ را دارد. به این ترتیب تمام نرم‌افزارهای دسکتاپ قدیمی ویندوز هم روی سرفیس اجرا می‌شوند. البته این امکانات در نهایت باعث سنگینی، ضخامت بیشتر و حتی طول عمر باتری کمتر تبلت سرفیس پرو نسبت به نسخه RT آن هم شده‌اند.

سرفیس پرو مجهز به نمایشگر ۶/۱۰ اینچی است که تصاویر را با وضوح Full HD یا ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. پردازنده این دستگاه از نوع Core i۵ شرکت Intel است و سرعت عملکرد خوبی را برای آن به همراه می‌آورد. این تبلت مانند نسخه RT مجهز به کاور فیزیکی Touch یا Type Cover هم هست.

شرکت مایکروسافت همزمان با عرضه تبلت Surface Pro، توزیع تبلت Surface RT خودش را در سیزده کشور جدید اروپایی آغاز کرده است. این شرکت اعلام کرده است که تبلت سرفیس پرو را در نسخه ۶۴ گیگابایتی و بدون کاور با قیمت ۹۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.