باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت مبتنی بر ویندوز 8

دنیای‌اقتصاد- شرکت Panasonic به‌تازگی تصمیمش را برای حضور پررنگ در بازار انواع تبلت گرفته است و برای اثبات آن باریک‌ترین و سبک‌ترین تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ را رونمایی کرده است.

این تبلت که با مدلToughPad EZ-G۱ به بازار معرفی شده است، مبتنی بر یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت است. نمایشگر ۱/۱۰ اینچی این تبلت از نوع IPS بوده و تصاویر را با وضوح اولترا اچ دی یا ۴K برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه مجهز به یکی از پردازنده‌های Ivy Bridge شرکت Intel است و از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۸ بهره می‌برد. تبلتTouchPad EZ-G۱ از امکانات جالبی مانند باتری قابل تعویض و قابل ارتقا و امکان استفاده از قلم دیجیتالی هم بهره می‌برد.

بدنه این تبلت کاملا مقاوم و سرسخت بوده و ساختاری ضدضربه و ضدآب تا عمق چهار فوتی را دارد. این تبلت که به ادعای مدیران Panasonic سبک‌ترین و باریک‌ترین تبلت مبتنی بر ویندوز ۸ دنیاست، از قابلیت‌هایی مانند رم ۴ تا ۸ گیگابایتی، حافظه SSD از ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت، بلوتوث، WI-Fi، پورت HDMI و پورت USB ۳.۰ بهره می‌برد.

این تبلت از شبکه ۳G و ۴G هم پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود که به خاطر طراحی خاص و بدنه سرسختش کاربران تجاری و حتی نظامی را هدف گرفته باشد. با این همه اما هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق این تبلت مشخص نشده است.