نزول گوگل و صعود بینگ در رقابت موتورهای جست‌وجو

در حالی که سهم گوگل در بازار موتورهای جست‌وجو تنزل کرده، سهم بینگ رقیب آن افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، این آمار که مربوط به انگلستان است، نشان می‌دهد نزول گوگل در ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. آمار منتشر شده توسط موسسه Experian نشان می‌دهد در دسامبر سال ۲۰۱۲ گوگل ۳۵/۸۸ درصد از بازار موتورهای جست‌وجو را در اختیار داشته که نسبت به رقم ۱۲/۸۹ درصدی ماه قبل از آن کاهش یافته است. سهم گوگل از این بازار در دسامبر سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۵/۹۱ درصد بوده است.

در مقابل جست‌وجوگر بینگ مایکروسافت سهم خود را از ۱۵/۱ درصد در دو سال قبل به ۸۴/۳ درصد در سال قبل و ۹۹/۴ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۳ رسانده است که رشد خوبی محسوب می‌شود.

یاهو نیز پس از تحولات مدیریتی موفق شده با رشدی ۸۶/۰ درصدی سهمی برابر با ۵۸/۳ درصد از بازار جست‌وجوگرهای اینترنتی را تصاحب کند که رقابت میان این سه جست‌وجوگر اینترنتی را گرم تر کرده است.

کارشناسان می‌گویند اگرچه هنوز گوگل حاکم بلامنازع دنیای جست‌وجوگرهای اینترنتی است، اما اگر اوضاع به همین منوال پیش برود این اقتدار به تدریج شکسته می‌شود. در حال حاضر احتمال جست‌وجو در گوگل ۷ برابر موتور جست‌وجوهای قبل است. گوگل همچنین با تهدید جست‌وجوگر تازه فیس‌بوک که هفته قبل رونمایی شد، نیز مواجه است.