براساس یافته‌های یک موسسه تحقیقاتی معتبر در سال 2013 وسایل همراه، کلود کامپیوتینگ، فناوری‌های اجتماعی و تحلیل حجم بالای داده، دنیای فناوری اطلاعات را به پیش خواهد برد.

به گزارش فارس به نقل از نت‌ورک ورلد، همین شرایط نشان می‌دهد سال ۲۰۱۳ از نظر فرآیندهای فناوری برتر تفاوت چندانی با سال ۲۰۱۲ ندارد، اما در این سال، شاهد یک تفاوت چشمگیر خواهیم بود. شرکت‌های تجاری در سال ۲۰۱۳ ضرورت روی آوردن به فناوری‌های نوظهور در عرصه آی‌تی را حس کرده و نقشه راه خود را برای استفاده از محصولات و خدمات رقابتی ترسیم خواهند کرد. یافته‌های آی‌دی‌سی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۳ صرف بودجه در حوزه آی‌تی از مرز ۱/۲ تریلیون دلار خواهد گذشت که نسبت به سال ۲۰۱۲ حدود ۷/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مهم‌ترین عامل رشد دنیای آی‌تی در سال 2013 مانند سال 2012 به کارگیری محصولات و وسایل الکترونیک همراه خواهد بود. در این میان، فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها رشدی 20 درصدی خواهد داشت و این امر باعث می‌شود 20 درصد از کل فروش محصولات الکترونیک عرصه آی‌تی به گوشی و تبلت اختصاص یابد. این امر به رشد 57 درصدی بازار آی‌تی در جهان منجر می‌شود. اهمیت محصولات هوشمند همراه وقتی مشخص می‌شود که بدانیم اگر وسایل هوشمند همراه را از بازار آی‌تی مستثنی کنیم رشد آن تنها 9/2 درصد خواهد بود. محبوبیت محصولات همراه به کاسته شدن از فروش رایانه‌های شخصی منجر می‌شود. بنابراین این رایانه‌های بزرگ و ثابت دیگر انتخاب اول برای دسترسی به اینترنت نبوده و آنلاین شدن بیشتر با استفاده از گوشی و تبلت صورت می‌گیرد.