یک تبلت کوچک و کاربردی

دنیای‌اقتصاد- شرکتی به نام Zync به‌تازگی یک تبلت کاربردی و جدید را به بازار معرفی کرده است. این تبلت که با مدل Z۹۹ به بازار معرفی شده است، قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این تبلت در واقع یک محصول کوچک و جیبی است که از امکان پشتیبانی از سیم‌کارت هم بهره می‌برد. نمایشگر ۷ اینچی تمام لمسی این تبلت تصاویر را با وضوح ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر قابلیت دریافت ۵ لمس به صورت همزمان را دارد. این تبلت مبتنی بر Wi-Fi بوده و از یک وب‌کم ۳/۰ مگاپیکسلی برای ارتباط تصویری بهره می‌برد.

این تبلت که مبتنی بر نسخه لوبیا ژله‌ای سیستم‌عامل آندروید است، قابلیت دسترسی به انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های گوگل پلی را برای کاربرانش فراهم می‌آورد. پردازنده این تبلت با سرعت ۲/۱ گیگاهرتزی کار می‌کند. ظرفیت رم این تبلت ۵۱۲ مگابایت بوده و از نوع DDR۳ است. حافظه داخلی این دستگاه ۴ گیگابایت است و علاوه بر این، امکان ارتقا تا ۳۲ گیگابایت را از طریق کارت‌های حافظه microSD در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دستگاه دارای یک پورت micro USB بوده و از شبکه ارتباطی ۳G هم پشتیبانی می‌کند.

این تبلت دارای پورت استاندارد هدفون ۵/۳ میلیمتری است و از GPRS هم بهره می‌برد. این تبلت قرار است در اولین روزهای سال میلادی جدید روانه بازار شود. با این حال اما هنوز قیمت عرضه آن مشخص نشده است.