خنک‌کننده‌هایی برای انواع لپ‌تاپ

دنیای‌اقتصاد- کولر مستر به عنوان یکی از تولید کنندگان شناخته شده و مطرح تجهیزات و قطعات کامپیوتری مانند، خنک‌کننده، کیس، منبع تغذیه و لوازم جانبی کامپیوتری محصولات جدید خود را به بازار معرفی کرد. این محصولات جدید که سه خنک‌کننده لپ‌تاپ هستند دارای ساختار متفاوتی بوده و با نام‌های A۲۰۰,CMC۳ و ERGOSTAND ۲ به بازار عرضه شده‌اند.

براساس اعلام دریا کامپیوتر، عرضه‌کننده محصولات این برند در بازار داخلی، مدل A۲۰۰ دارای ۲ فن ۱۴۰ میلیمتری با قدرت تولید شدت جریان هوای ۹۲ CFM فوت مکعب بر دقیقه و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم است. در ضمن کنترلر سرعت چرخش فن‌های این دستگاه از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دور در دقیقه با سطح نویزی برابر ۲۰ تا ۲۸ دی سیبل است.

مدل A۲۰۰ همچنین دارای دو پایه تنظیم ارتفاع ارگونومیک با زاویه ۸ درجه است که زاویه دید متفاوت و راحت‌تری را برای تایپ و نگاه کردن به لپ‌تاپ فراهم می‌کند. همچنین کاربر به ۲ درگاه USB دسترسی خواهد داشت. این خنک‌کننده وزنی برابر با ۶۹۲ گرم و ابعاد بسیار نازکی برابر با ۷/۳۶ در ۲/۲۶ در ۴/۲ سانتی‌متر را داراست.

خنک‌کننده بعدی به نام ERGOSTAND ۲ که پس از ارائه موفق ERGOSTAND عرضه شده است دارای یک فن ۱۴۰ میلیمتری بی‌صدا، با قابلیت تنظیم در ۵ زاویه مختلف، کنترلر فن، سطح بدنه قابل جدا شدن برای راحت‌تر تمیز کردن فن و بدنه داخلی از هرگونه گرد و غباری، ۴ عدد درگاه USB و چراغ LED آبی رنگ برای مشخص کردن خاموش و روشن بودن است.

CMC۳ از جدیدترین سری‌های خنک کننده لپ‌تاپ است که توسط مهندسان کولر مستر طراحی و ساخته شده است. CMC۳ درون خود یک فن بی‌صدا ۲۰۰ میلیمتری با سرعت ۷۰۰ دور در دقیقه داشته و جریان هوایی برابر با ۵/۷۴ CFM تولید می‌کند و وزن و ابعاد آن به ترتیب برابر با ۵۵۰ گرم و ۲/۳۲ در ۲۹ در ۵ سانتی متر است. محصولات کولر مستر در ایران توسط دریا کامپیوتر عرضه و گارانتی می‌شود.