اولترا بوک حرفه‌ای ایسوس با بدنه مقاوم

دنیای‌اقتصاد- مدل UX۲۱E-C از سری ZENBOOK از اولترا بوک یا مینی لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای، باقابلیت و البته گران قیمت ایسوس در بازار داخلی است. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲۴۶۷M ۱.۶GHz Core i۵ ۲.۳ GHz، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۱۲۸ مگابایت از نوعSSD است. کارت گرافیکی این مینی لپ‌تاپ هم Intel HD Graphics ۳۰۰۰ - MB UpTo ۱۶۹۰ MB است.

این مینی لپ‌تاپ مانند سایر دستگاه‌های هم خانواده ZENBOOK به طور کامل از آلومینیوم ساخته شده و بدنه‌ای بسیار مقاوم دارد. قاب پشتی صفحه نمایش، همانند تبلت‌های خانواده‌ Transformer، به بافت دایره‌ای بسیار زیبا مزین شده است. سیستم خنک‌کنندگی دستگاه هم طوری طراحی شده است که با وجود ضخامت ناچیز آن، هنگامی که با آن کار می‌کنید، بدنه گرم و آزار دهنده نمی‌شود.

در مورد صفحه نمایش این دستگاه هم باید بگوییم که ایسوس، مانند اپل، برای صرفه جویی در هزینه‌های تولید این اولترابوک، به جای صفحه نمایش IPS، از پنل TN استفاده کرده است. پنلی که ایسوس روی این اولترابوک قرار داده است، ۱۱ اینچ بوده و روشنایی فوق‌العاده بالایی دارد،کنتراست تصویر و دقت رنگ‌های تولیدی نیز کاملا رضایت بخش است. بالای این صفحه نمایش، یک وب کم VGA تعبیه شده است که در شرایط نوری مناسب، می‌توان با آن تماس‌های تصویری بسیار خوبی برقرار کرد.

این دستگاه از لحاظ ورودی و خروجی‌ها از یک پورت USB ۲.۰ و یک پورت USB ۳.۰ بهره می‌برد که هر کدام در یک سمت دستگاه قرار دارد. علاوه بر این دو پورت، یک پورت ترکیبی صوتی، خروجی mini VGA و خروجی micro HDMI نیز روی بدنه این دستگاه، قرار داده شده‌ است.

در مورد کیبورد این دستگاه هم باید بگوییم که با وجود ابعاد خاص و محدودیت فضای این دستگاه، ایسوس توانسته است که کیبورد بسیار خوبی را روی آن قرار دهد. تمام کلیدها به جز کلیدهای چهار جهت، دارای ابعادی استاندارد هستند.

این دستگاه به یک باتری ۶ سلولی با قابلیت کارکرد ۵ ساعت مجهز است. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی زیبا، کیفیت ساخت مطلوب، وزن بسیار کم، صفحه نمایش با کیفیت بالا، تجهیز به پورت USB ۳.۰، تجهیز به کیبورد بسیار خوب، بهره‌مندی از سخت افزار قدرتمند، مجهز به حافظه‌های پرسرعت SSD، باتری با شارژدهی خوب و... از نقاط قوت و در مقابل عدم وجود نور پس زمینه برای کیبورد از نقاط ضعف این دستگاه است.

این دستگاه ۱/۱ کیلوگرمی در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای به بازار عرضه شده است و با قیمتی حدود دو میلیون و ۹۰۰ تا دو میلیون و ۹۳۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.