اوایل سال آتی میلادی شرکت جنرال موتورز چندین مدل از اتومبیل‌های خود را به برنامه Siri آی‌فون مجهز می‌کند تا به عنوان یک دستیار هوشمند بتواند به راننده کمک کند و به پرسش‌های ساده وی پاسخ دهد. شاید این همان اتومبیل افسانه‌ای iCar نباشد اما این نوع اتومبیل‌ها می‌توانند برای رانندگانی که در آرزوی صحبت کردن با اتومبیل خود بودند، کافی باشد. شرکت جنرال موتورز (GM) دیروز سه‌شنبه ۷ آذر ماه در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل در لس آنجلس اعلام کرده که برای نخستین بار در نظر دارد برنامه اجرایی «Siri» اپل را با کارکرد یک دکمه در فرمان چند مدل از اتومبیل‌های خود نصب کند. قرار است شورولت سونیک LTZ و RS و همچنین اسپارک ۱LT و ۲LT از این ویژگی برخوردار شوند.

در بیانیه این شرکت آمده است که برای ادغام این فناوری ما نیاز به یک آی‌فون با iOS ۶ داریم که از طریق بلوتوث با سیستم اطلاع‌رسانی شورولت ارتباط برقرار کند.

زمانی که این ارتباط برقرار شد، رانندگان می‌توانند بدون استفاده از دست تماس‌های تلفنی را گرفته، از ‌ای تونز موسیقی گوش کنند یا از رادیو AM/FM/XM استفاده کند، پیام‌های متنی ارسال کنند، تقویم را مشاهده کنند، قرار ملاقات تنظیم کرده و به پرسش‌های ساده‌ای چون امتیاز یک بازی ورزشی یا تاریخ تعطیلات ملی دسترسی داشته باشد.

احتمالا کاری که Siri نمی‌تواند انجام دهد ارائه پاسخ به پرسش‌های دشواری است که نیازمند نمایش یک صفحه وب است، چرا که انجام این کار حواس راننده را به شدت پرت می‌کند.

براساس اعلام وب‌سایت جنرال موتورز، اتومبیل‌های مجهز به Siri از سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت. یکی از نکاتی که به منظور عدم پرت شدن حواس راننده مورد توجه قرار گرفته این است که در حین اینکه راننده از siri کمک می‌گیرد صفحه‌ای فن روش نمی‌شود.

جنرال موتورز یا GM، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل است که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت بزرگ‌‌ترین شرکت تولیدکننده اتومبیل در سال ۲۰۱۱ در سطح جهانی بود. همچنین از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ میلادی به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده خودرو در جهان شناخته می‌شد اما در سال ۲۰۰۸ شرکت تویوتا از جنرال موتورز پیشی گرفت.

این کمپانی که در سال ۱۹۰۸ در دیترویت میشیگان تاسیس شد تولیدکننده خودروهای پرطرفدار شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، و کادیلاک و همچنین خودروهای اپل، الدزموبیل، هولدن، سوزوکی، ایسوزو، و واکس‌هال در کانادا، اروپا، آمریکای لاتین، و آسیای میانه است.