دنیای‌اقتصاد- لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت اگرچه در بازار مخاطبان چندانی ندارند، اما به هر حال هستند افرادی که در هر شرایطی از مخاطبان این لپ‌تاپ‌ها در بازار باشند و کیفیت را فدای قیمت کمتر نکنند.
به همین دلیل بازار لپ‌تاپ‌های گران قیمت همیشه مملو از مدل‌های متنوع با برندهای گوناگون است.

لپ‌تاپ‌هایی که اکثرا از لحاظ قابلیت‌های فنی یک سروگردن از سایر نمونه‌های موجود در بازار بالاتر بوده و از لحاظ ظاهری هم دارای ویژگی‌های خاصی هستند.
در این بخش ما قصد معرفی تعدادی از این لپ‌تاپ‌ها را داریم. پس اگر علاقه‌مند به خرید یا حتی شناخت این لپ‌تاپ‌ها هستید این مطلب را بخوانید:

APPLE


از خانواده APPLE که اصلا از برندهای گران قیمت بازار است MAC BOOK PRO 975 از گران قیمت‌های بازار است. این MAC BOOK PRO که قیمت بالای آن بیشتر به دلیل تجهیز آن به صفحه نمایش RETINA است دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده INTEL CORE I7، رم هشت گیگابایتی از نوع DDRIII‌ و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 256 گیگابایت از نوع SSD ‌است.
صفحه نمایش این مک بوک نیز ۴/۱۵ اینچ از نوع RETINA است. این لپ‌تاپ همچنین به کارت گرافیکی NVIDIA GEFORCE ۶۵۰M با ظرفیت یک گیگابایت مجهز است. باتری این دستگاه نیز ۶CELL است. قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تا هشت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

MSI


شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما MSI که عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های میان قیمت و ارزان‌قیمت در بازار است یکی از قدرتمندترین و گران قیمت ترین لپ‌تاپ‌های بازار داخلی را عرضه کرده است.
این لپ‌تاپ که مخصوص گیمرها است با نام GT۷۰ شناخته می‌شود و دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده
INTEL COREI7، رم 16 گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 128 گیگابایت است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم 3/17 اینچ از نوعFULL HD است. تجهیز به کارت گرافیکی NVIDIA GTX 6754 با ظرفیت حافظه چهار گیگابایت است.
تجهیز به WIFI ،GLAN، بلوتوث، پورت USB ۳.۰، پورت HDMI و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ حرفه‌ای و قدرتمند است. لپ‌تاپ ۹/۳ کیلوگرمی MSI با قیمتی در حدود هفت میلیون و ۵۵۰ تا هفت میلیون و ۶۳۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است.

DELL


از خانواده DELL نیز مدل 6430، سری LATITUDE از لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای و گران قیمت در بازار است. این نوت‌بوک که به پردازنده INTEL CORE I7مجهز است دارای ویژگی‌های دیگری چون، تجهیز به رم هشت گیگابایتی، هارددیسک 750 گیگابایتی، کارت گرافیکی NVIDIA NVS 5200M با ظرفیت حافظه یک گیگابایت و... است.
باتری این نوت‌بوک هم ۹CELL است. این نوت‌بوک ۶/۲ کیلوگرمی با قیمتی در حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه
شده است.

SONY


این برند پس از APPLE به عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های گران قیمت و ظریف معروف است.
مدل SVT13117FGS از لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت، سبک وزن و حرفه‌ای سونی در بازار داخلی است که توسط ایران رهجو به بازار داخلی عرضه شده است.
این لپ‌تاپ که طراحی زیبایی دارد دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel Corei۷, ۳۵۱۷U، رم چهار گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است.
کارت گرافیکی این نوت‌بوک نیز Intel® HD Graphics 4000 است. در مورد صفحه نمایش این نوت‌بوک هم باید بگوییم که صفحه نمایش نوت‌بوک مذکور 3/13 اینچ با وضوح تصویر 1366× 768نقطه در اینچ است. تجهیز به وب‌کم، بلوتوث، پورت USB 3.0 و... از سایر ویژگی‌های این نوت‌بوک 5/1 کیلوگرمی اعلام شده است. این نوت‌بوک با قیمتی در حدود پنج میلیون تومان به بازار داخلی عرضه شده است.

ACER


شاید از این خانواده که به عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت معروف است کمی بعید به نظر برسد که در طبقه‌بندی نوت‌بوک‌های گران قیمت حرفی برای گفتن داشته باشد.
اما این برند با عرضه باریک ترین اولترابوک دنیا با نام S5 خود را در ردیف عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های گران قیمت و خاص قرار داده است.S5 یک اولترا بوک با قابلیت است که به پردازنده Intel Core i5 3317U@1.7GHz، رم چهار گیگابایتی از نوعDDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه 128 گیگابایت از نوعSSD مجهز است. این اولترا بوک زیبا به صفحه نمایش 3/13 اینچی از نوع LED-Backlight LCD و با وضوح تصویر 1366× 768مجهز است و از پورت‌های ارتباطیUSB 3.0، HDMI و... بهره‌مند است. این اولترا بوک 2/1 کیلوگرمی با قیمتی در حدود چهار میلیون و 150 هزار تومان به بازار عرضه شده است.