معاون فن‌آوری اطلاعات وزیر ICT از گسترش نظارت بر عملکرد شرکت‌های ندا خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌ما به هر قدر که شرکت‌ها نیاز داشته باشند، پهنای باند در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

محمد کرم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر ایران در میان کشورهای جهان ایران چه رتبه‌ای از نظر قیمت و سرعت اینترنت دارد، گفت: جایگاه ایران در کشورهای منطقه جایگاه خوبی است و در زمینه تلفن‌های ثابت و همراه شرایط بسیار مناسبی داریم. در ارتباط با اینترنت پرسرعت هم اخیرا به رتبه خوبی رسیده‌ایم چرا که طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در زمینه توسعه ADSL صورت گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه با وجود تلاش‌هایی که از آن یاد می‌شود همچنان کاربران نارضایتی‌های متعددی از خدمات اینترنتی دارند، توضیح داد: در زیرساخت‌ها تلاش داریم که افزایش ظرفیت ایجاد کنیم و ظرفیت را در حد ترابایت بالا ببریم. کرم‌پور ادامه داد: از سوی دیگر نظارت‌های خود را بر بخش‌های مختلف و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت تقویت می‌کنیم تا مشکل کمتری در زمینه سرعت اینترنت وجود داشته باشد.

معاون فن‌آوری اطلاعات وزیر ICT درارتباط با پهنای باند و مشکلاتی که شرکت‌های PAP در این عرصه دارند اظهار کرد: ‌ما به هر قدر که شرکت‌ها نیاز داشته باشند پهنای باند در اختیار آنها قرار می‌دهیم حال ممکن است در برخی موارد این شرکت‌ها در تقسیم کردن این پهنای باند مسائل اقتصادی را بیشتر مورد توجه قرار دهند و به همین دلیل موجبات نارضایتی کاربران را فراهم کنند و همان طور که گفتم در آینده بر روی این مسائل نظارت‌ گسترده‌تری صورت خواهد گرفت.