شایع شده که تا دو سال آینده اپل نسخه ای از گوشی آی‌فون را با قیمت مناسب‌تر به بازار عرضه می‌کند. بر اساس شایعاتی که درباره گوشی جدید اپل منتشر شده، این گوشی سال 2014 با قیمت 200 دلار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود اپل این گوشی را برای بازارهای نوظهوری مثل هند و چین در نظر گرفته است. کشورهای چین و هند بزرگ ترین بازارهای تلفن همراه دنیا را دارند و با توجه به رویکرد افزایش سهم توسط اپل، این قضیه بیشتر رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.
چایناموبایل به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه چین دارای 700 میلیون کاربر است و اگر اپل اقدام به همکاری با این اپراتور کند سهم اپل در این بازار بیش از میزان انتظار می‌رسد. گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل آندروید هم اکنون در چین بیشترین میزان فروش را دارند. گزارش‌ها حاکی است که 59 درصد کل گوشی‌های هوشمند فروخته شده در طول سه ماه تابستان را گوشی‌های مبتنی برآندروید تشکیل داده‌اند. گفته می‌شود در این دوره زمانی 5/3 میلیون دستگاه گوشی آندرویدی در چین به فروش رسید، این در حالی است که رقم فروش گوشی آی‌فون 3/2 میلیون دستگاه برآورد شد. از آنجا که اپل به تازگی آی‌پد مینی را که نسخه ارزان‌تر و کوچک‌تر این تبلت است را به بازار معرفی کرده بنابراین ساخت گوشی آی‌فون با قیمت ارزان‌تر خیلی دور از انتظار نیست.