امکانات جدید آی‌فون ۱۵ برای یکپارچه‌سازی با هدست ویژن پرو اپل

آی‌فون جدید قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود و اپل در مورد آن اطلاعات زیادی اعلام نکرده است؛ اما با نزدیک شدن به تاریخ عرضه، در خصوص زنجیره تامین این شرکت گزارش‌های بیشتری به بیرون درز می‌کند که ویژگی‌های آن را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش مینگ‌‌- چی‌کو، تحلیلگر مشهور، یکی از آنها ممکن است تراشه‌ جدید «فوق‌پهن‌باند» یا باند فوق عریض UWB باشد که برای ویژن پرو اپل پیش‌بینی شده است. او گفت که این تراشه به گوشی و هدست این امکان را می‌دهد که بتوانند به عنوان بخشی از «اکوسیستم مقرون‌به‌صرفه‌تر» با یکدیگر کار کنند. او در مطلب ارسالی در توییتر نوشت: «یکپارچگی با سایر محصولات سخت‌افزاری اپل یکی از عوامل مهم موفقیت ویژن پرو است و ویژگی‌های سخت‌افزاری اصلی مرتبط با آن وای‌فای و باند فوق عریض هستند.» وی افزود: «با در نظر گرفتن تغییر فرآیند تولید از ۱۶ نانومتری به ۷ نانومتری پیشرفته‌تر که امکان بهبود عملکرد یا کاهش مصرف انرژی را برای برهم‌کنش‌های نزدیک فراهم می‌کند، آی‌فون ۱۵ احتمالا ارتقای مشخصات باند فوق‌عریض را شاهد خواهد بود.»

در این محصول از تراشه یو۱ (U۱) استفاده می‌شود تا به آی‌فون و سایر دستگاه‌ها تشخیص فضایی و شناخت محیطی بهتری دهد و بتوانند چیزهای دیگر را با دقت بیشتری پیدا کنند. مشخص نیست این یکپارچه‌سازی چه ویژگی‌هایی را برای آی‌فون یا ویژن پرو ارائه می‌دهد. گزارش‌های مینگ-‌چی‌کو به جای نرم‌افزار، بیشتر بر اخبار درزکرده از سخت‌افزارهای اپل تمرکز دارند؛ از این رو به جای پرداختن به نحوه استفاده دقیق از یک محصول، بیشتر روی ماهیت فیزیکی آن بحث می‌شود.

تراشه یو۱ باند فوق عریض اپل نخستین‌بار در آی‌فون ۱۱ به کار گرفته شد و از آن زمان در همه آی‌فون‌ها وجود داشته است. این تراشه برای ساعت اپل، هوم‌پاد و همچنین ایر‌تگز و ایرپادز پرو به‌طور گسترده‌تری عرضه شده است. در ابتدا، تا حدودی نامشخص بود که اپل با تراشه یو۱ قصد دارد چه کاری انجام دهد. اما با گذشت زمان تعدادی از محصولات را عرضه کرد-مانند ایرتگز و ایرپادز پرو- که می‌توان آنها را با گوشی پیدا کرد و این محصولات برای مکان‌یابی دقیق‌تر به باند فوق‌عریض اتکا دارند.

کو همچنین خاطرنشان کرد که گوشی سال آینده، آی‌فون ۱۶، با یک تراشه وای‌فای جدید عرضه خواهد شد که «برای یکپارچه‌سازی محصولات سخت‌افزاری اپل که در شبکه مکانی یکسان کار می‌کنند، مفیدتر خواهد بود و تجربه اکوسیستمی بهتری را ارائه خواهد داد».  از زمان رونمایی از هدست جدید اپل، اخبار متعددی از کاربری‌های احتمالی این محصول در زندگی و کسب‌وکار کاربران مختلف ارائه شده است. در یکی از جدیدترین موارد، ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد «ویژن پرو» اپل این ظرفیت را دارد که در زمان عمل جراحی بسیار سودمند باشد. دکتر گروسمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «دبلیوام‌تی‌دبلیو» با تمجید از قابلیت‌های این محصول جدید اپل گفت: «ویژن پرو اپل به‌خصوص زمانی که اطلاعات پزشکی برای بقای بیمار بسیار مهم و حیاتی است بسیار عالی کار می‌کند». این جراح امیدوار است که هدست جدید اپل با انتقال داده‌ها، یادداشت‌ها و نمایشگرها از دستگاه‌های پزشکی دیگر به نمایشگر مجازی، فناوری موجود را پیشرفت دهد و بهبود بخشد.

اپل اوایل ماه ژوئن از هدست «ویژن پرو» رونمایی کرد. این هدست دنیای دیجیتال را به‌طور یکپارچه با دنیای واقعی اطراف ما ترکیب و هماهنگ می‌کند. عرضه اپل ویژن پرو در اوایل سال آینده در آمریکا آغاز خواهد شد و با قیمت ۳۴۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. ویژن پرو یک رابط کاربری کاملا سه‌بعدی دارد که با چشم و دست و صدای کاربر می‌توان آن را کنترل کرد.