مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد مخابرات استان تهران در قطع خط مشاوره تلفنی ۱۴۸ سازمان بهزیستی در این استان گفت: دو هفته از قطع خط مشاوره تلفنی ۱۴۸ که سهم بسزایی در تامین سلامت اجتماعی جامعه داشت می‌گذرد. رویا ذکایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت خط مشاوره تلفنی ۱۴۸ اظهار کرد: این خط سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تماس تلفنی را پاسخ می‌دهد و به این ترتیب از مواردی همچون فروپاشی خانواده و آسیب‌های اجتماعی جدی جلوگیری می‌کند. به گفته وی ارائه خدمات مشاوره تلفنی در روستاهایی که دسترسی به خدمات مشاوره ندارند، خانواده‌هایی که توان مالی پرداخت هزینه‌های مشاوره را ندارند یا در مواقعی که مشکلات و مسائل به نوعی تابو محسوب می‌شود و نیاز به محرمانگی دارد، بسیار موثر بوده است.

مدیرکل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه عنوان کرد: طی دو سال اخیر وزارت ارتباطات مصوبه‌ای داشت که بیان می‌کرد هر سازمان تنها می‌تواند یک خط اضطرار داشته باشد و به این ترتیب خط ۱۲۳ به عنوان خط اضطرار شناسایی و خواستار قطع خط مشاوره تلفنی ۱۴۸ شدند.

ذکایی اضافه کرد: سازمان بهزیستی رایزنی‌های بسیاری را با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و ارتباطات انجام داد و آمارهای عملکرد این خط را به آنها ارائه کرد تا به این ترتیب از قطع این خط که در رفع نیازهای جامعه بسیار موثر بوده است، جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در نتیجه این مذاکرات توافقاتی حاصل شد تا خط ۱۴۸ به ۱۴۸۰ تبدیل و در سراسر کشور پوشش داشته باشد.

مدیر کل مشاوره سازمان بهزیستی در ادامه گفت: اما پس از حصول این توافقات بیش از دو هفته است که مخابرات استان تهران خط ۱۴۸ را قطع کرده است و طی این مدت تماس‌های مردمی زیادی برای رفع این مشکل و وصل مجدد خط ۱۴۸ داشته‌ایم، حال آنکه نمی‌توانیم در این راستا به مردم توضیح دهیم.