خوشخو همچنین طی نامه‌‌‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نمایندگی‌های کل فروش و مدیریت شعب شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران، اعلام کرد: «پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفرهای علی‌‌‌بابا از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ به‌‌‌دلیل نمایش نرخ‌های بلیت در مسیرهای داخلی بالاتر از نرخ‌های ابلاغی توسط این سازمان و گران‌فروشی بلیت هواپیما به‌‌‌مدت یک‌ماه تقویمی تعلیق می‌شود.» در این نامه تاکید شد که طبق ماده ۱۹ آیین‌‌‌نامه هیات وزیران ناظر بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری زیارتی قبول هرگونه تعهد جدید در مدت تعلیق منجر به لغو مجوز فعالیت می‌شود.

در حالی که انتظار می‌‌‌رفت از روز ۲۳ خرداد، فعالیت علی‌‌‌بابا در حوزه فروش بلیت به حالت تعلیق درآمده باشد، اما ظاهرا این شرکت همچنان به فروش بلیت و خدماتش ادامه می‌دهد. جالب آنجاست که بررسی‌‌‌های میدانی نشان می‌دهند برخی از بلیت‌‌‌های ارائه‌شده در پلتفرم علی‌‌‌بابا، با قیمتی مطابق با مصوبه اعلام‌‌‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به فروش می‌‌‌رسند و برخی دیگر با قیمتی بالاتر از این قیمت مصوب عرضه می‌‌‌شوند.

هر چند شرکت علی‌‌‌بابا تا این لحظه به خبر تعلیق فعالیت‌‌‌هایش واکنشی نشان نداده و روابط عمومی این شرکت در پاسخ به خبرنگاران تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده است که مشغول پیگیری مساله هستند، اما یک بررسی اجمالی می‌تواند مهر تاییدی بر ادعای سازمان هواپیمایی کشور باشد. هرچند با مقایسه قیمت برخی بلیت‌‌‌ها در علی‌‌‌بابا و سازمان هواپیمایی، می‌توان به وضوح بالاتر بودن قیمت بلیت در علی‌‌‌بابا را تایید کرد؛ اما در بعضی موارد هم، بلیت در علی‌‌‌بابا با همان قیمت مصوب سازمان هواپیمایی به فروش می‌‌‌رسد. این در حالی است که گویا مساله گران‌فروشی علی‌‌‌بابا مدت‌‌‌هاست اعتراض و انتقاد مردم را به دنبال داشته است. کافی‌‌‌ است در شبکه‌‌‌های اجتماعی بچرخید و حتی حساب‌‌‌های رسمی این مجموعه را بررسی کنید تا نظرات و بازخوردهای مختلفی را مبنی بر گرانی بلیت مشاهده کنید.