از 6 میلیارد کاربر تلفن همراه یک میلیارد گوشی هوشمند در دست دارند

تحقیقاتی که توسط موسسه تحقیقاتی استراتژی آنالیستیکس صورت گرفته نشان داده که یک میلیارد نفر از مردم در سراسر دنیا از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. به گزارش استراتژی آنالیستیکس، این نخستین بار است که تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا از یک میلیارد نفر بیشتر می‌شود. گزارش‌ها حاکی است نخستین گوشی هوشمند دنیا بانام Communicator توسط نوکیا در سال ۱۹۹۶ معرفی شد.

به این ترتیب ۱۶ سال از ساخت اولین گوشی هوشمند دنیا می‌گذرد. نوکیا طی یک دهه عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا را در اختیار داشت تا در سال ۲۰۰۷ اپل با عرضه گوشی آی‌فون توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد. گوشی آی‌فون انقلابی در صنعت تلفن همراه ایجاد کرد و باعث رشد این صنعت شد. در فصل سوم سال ۲۰۱۱ آمارها نشان داد که ۷۰۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسیده و امسال برای نخستین بار است که این رقم به یک میلیارد و ۳۸ میلیون دستگاه رسیده است.

بر این اساس هم اکنون یک هفتم کل جمعیت جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. با این حال ضریب‌ نفوذ گوشی‌های هوشمند رشد آهسته‌ای دارد و بسیاری از مردم هنوز هم گوشی‌های ساده و معمولی را به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی است بزرگ‌ترین بازارهای دنیا برای استفاده از گوشی‌های هوشمند چین، هند و آفریقا است. بر این اساس پس از ۱۶ سال این نخستین بار است که رقم استفاده از گوشی هوشمند در دنیا به بیش از یک میلیارد نفر می‌رسد و پیش بینی می‌شود تا سه سال دیگر این رقم دوبرابر شود.