کروم بوک جدید با قابلیت‌های کاربردی

دنیای‌اقتصاد- مدت‌ها است که اخبار زیادی درباره ورود نوت‌بوک‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل شنیده می‌شود. حالا اما گویا یک کروم بوک جدید به بازار معرفی شده است. این کروم ‌بوک جدید گوگل را شریک سخت‌افزاری این شرکت یعنی سامسونگ ساخته است. این کروم بوک جدید نسبت به مدل‌های قبلی خودش ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار بهتری دارد.

این لپ‌تاپ باریک مبتنی بر سیستم‌عامل کروم گوگل تنها ۱/۱ کیلوگرم وزن دارد و مجهز به یک پردازنده دوهسته‌ای Exynos ۵ dual است. این کروم‌بوک دارای نمایشگر ۶/۱۱ اینچی است که تصاویر را با وضوح بالا و برابر full HD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه از پردازنده مبتنی بر ARM بهره می‌برد و ضخامت ۸/۰ اینچی دارد. باتری این لپ‌تاپ در هر بار شارژ امکان کار مداوم تا بیش از۵/۶ ساعت را دارد و در کمتر از ۱۰ ثانیه بوت می‌شود. این لپ‌تاپ با ویژگی Google Now سازگاری دارد و از آن برای ذخیره و انتقال اطلاعات از گوگل درایو بهره می‌برد.

این لپ‌تاپ دارای رم دو گیگابایتی بوده و از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی فلش، WiFi و بلوتوث هم بهره می‌برد. نمایشگری با وضوح تصویر ۷۶۸×۱۳۶۶پیکسل، یک پورت USB ۳.۰، یک پورت USB ۲.۰، جک‌دوکاره هدفون و میکروفون، یک اسلات SD Card و یک کیبورد کامل کروم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. گوگل اعلام کرده است که کاربران با خرید این محصول تا دو سال ۱۰۰ گیگابایت حافظه رایگان در سرویس رایانش ابری Google Drive هدیه می‌گیرند.

طبق اعلام شرکت سامسونگ پیش‌فروش این محصول از امروز در سایت Amazon و PC World آغاز می‌شود. قیمت پایه عرضه این کروم بوک در حال حاضر برابر ۲۵۰ دلار است.